Ensimmäiset pelaamasi pelit

Super Mario, Counter-strike ja kaikki muut pelit, niistä voit keskustella täällä.

Ensimmäiset pelaamasi pelit

ViestiKirjoittaja Gustaffsson » Ma Elo 27, 2007 7:17

Olisi kiva tietää, mitkä olivat ensimmäisiä tietokone- tai konsolipelejä jota olette pelanneet, ja mitä tunteita ne nostattivat ja/tai nostattavat sinussa?

Itse muistan vanhan Nintendon Super Mario Brosin. Ai että, musiikki oli niin klassikko! Vielä näinäkin päivinä kun sitä pelaan, muistuu mieleen niin paljon muistoja! :mrgreen:
Myös Chip's Challenge muistuu mieleen. Se oli ensimmäisellä tietokoneellamme, tulikohan mukana, mennään pikku-ukolla ja kerätään tietokonepiirejä ja varotaan virus-ötököitä! Muistan miten aina piti etsiä kumisaappaita nuotioiden ylittämiseen, luistimia jään, rullaluistimia joihinkin liukkaisiin kohtiin....

Huimia aikoja. :lol:
Avatar
Gustaffsson
Valkokärpässieni
 
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 7:19
Paikkakunta: Syömässä sieniä.

ViestiKirjoittaja Sieppeli » Ma Elo 27, 2007 7:30

Varmaankin yks rallipeli Pceellä- Siit on jo niin kauan, etten muista ollenkaan millainen sen oli ^^

Playstationilla rallipeli. En muista sitäkään nimeltä :D Sen verran muistan, että siinä on se joku Crash, tai mikä sen nimi nyt taas onkaan ja niin edespäin. Muistaako joku sellaista?
Mut jos ensimmäinen oma Playstation 2 peli lasketaan mukaan, niin se on Taru sormusten herrasta The third age. Sellaisia tunteita se herättää, että inhoan sen taisteluita kun niitä tulee kokoajan ja en ole ikinä päässyt sitä läpi :wink:
"Any happy little thought?"
Sieppeli
Kärpässieni
 
Viestit: 1543
Liittynyt: La Elo 25, 2007 6:12
Paikkakunta: Piilossa

ViestiKirjoittaja Omppuli » Ti Elo 28, 2007 12:57

No ensimmäisen pelin pelasin varmaan 3-4 vuotiaana. Tosin se oli minulle pelottavaa. En muista pelin nimeä, mutta se oli valmiina siinä tietokoneessa.
Siinä sellainen ukkeli laskee mäkeä alas. Pitää väistellä kiviä, puita, muita hiihtäjiä ja koiria. Kun peliä vähän aikaa pelaa tulee peliin myös sellainen hirviö, joka yrittää syödä sen pelaajan. Ette arvaa kuinka minä kiljuin aina kun kun se hirviö tuli. Menin peiton alle piiloon. :lol: Silti aina vaan uudestaan. Mutta sitten en enää uskaltanut pelata sitä.
Avatar
Omppuli
Kärpässieni
 
Viestit: 739
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 9:17
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja kirja » Ti Elo 28, 2007 1:00

Pelasin aluksi joskus n. 7-vuotiaana.

Tietokoneessamme (siis isäni) oli suomenkielinen Pinball-peli. Muistan, kun pidin siitä niin paljon. Silloin ennen vanhaan miljoona oli haamutulos, nykyään normaali. Pinball on tässäkin koneessa, ja ennätykset ovat noin 15 miljoonan luokkaa. Vanhassa koneessamme oli tosin suomenkielinen peli, täällä se on englantia. Se on ainoa asia, jota kaipaan, koska madonreiät, komennukset yms. ovat suomeksi helpompia, kuin englanniksi.
~kirja
Onko nyt liian myöhäistä myöhästyä?
Avatar
kirja
Valkokärpässieni
 
Viestit: 927
Liittynyt: Ma Elo 27, 2007 2:36

ViestiKirjoittaja Kira » Ti Elo 28, 2007 1:44

Super Mario World Super Nintendolla oli kova sana minun ollessa pieni. On The Lion King sellainen klassikko meidän perheessä, että sus siunatkoon. Niitä sitten rämpytettiin hullun lailla, nykyään tahti on vähän hidastunut mutta ei se mitään. Kuten Gusti sanoi, nostalgista.
Niin kuin peura kaipaa vettä kaipaan luokses minäkin.
Avatar
Kira
Kärpässieni
 
Viestit: 436
Liittynyt: Su Elo 26, 2007 2:01
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Pörri » Ti Elo 28, 2007 6:55

Mulla tulee mieleen ensimmäisenä Nintendon Super Mario. Pelasin sitä aina minun kaverin luona ja koska olin niin huono niin mun kaveri pelasi kaikki kentät läpi minun puolesta :D Sen jälkeen tulee The Sims. Katoin aina kun sisko pelasi sitä. Nykyään pelaan Sims 2 :)
Pörri
Sieni
 
Viestit: 306
Liittynyt: La Elo 25, 2007 11:13

ViestiKirjoittaja Nimue » Ke Elo 29, 2007 4:33

Siinä sellainen ukkeli laskee mäkeä alas. Pitää väistellä kiviä, puita, muita hiihtäjiä ja koiria. Kun peliä vähän aikaa pelaa tulee peliin myös sellainen hirviö, joka yrittää syödä sen pelaajan.

Hei, minäkin pelasin tätä peliä kauan kauan aikaa sitten ;) Toinen mitä pelasin, taisin olla Sly 3, joka julkaistiin parin vuoden sisällä, mutta se taisi olla ensimmäinen PS2 peli, mitä pelasin :D Ei ole tullut pelailtua kauheasti pienenä ^^
Nimue
 

ViestiKirjoittaja Daniel » Pe Elo 31, 2007 1:56

Ah, minulle tulee ekana mieleen super mario jota pelasin aina serkkupoikani kanssa mummolassa x) Meillä oli aivan ihmeelliset nimet niille leveleille, "ruohokenttä" "korkkiruuvikenttä"... mistä liene tulleet, mutta sanon niitä vieläkin niillä nimillä :'DD

Sitten muistan sellasen pelin missä oli "oikea" pyssy, ja sillä piti ampua telkkarista sorsia silleen että osotettiin sillä aseella telkkariin. Legenda.
Daniel
 

ViestiKirjoittaja Gustaffsson » Pe Elo 31, 2007 2:27

Daniel kirjoitti:Sitten muistan sellasen pelin missä oli "oikea" pyssy, ja sillä piti ampua telkkarista sorsia silleen että osotettiin sillä aseella telkkariin. Legenda.


Hii, meilläkin oli se! Nimi oli Duck Hunt. Sitten jos osu huti niin aina tuli se koira nauramaan... Harmi ettei sitä voinut ampua. :lol:
Avatar
Gustaffsson
Valkokärpässieni
 
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 7:19
Paikkakunta: Syömässä sieniä.

ViestiKirjoittaja Kira » Pe Elo 31, 2007 2:44

Gustaffsson kirjoitti:
Daniel kirjoitti:Sitten muistan sellasen pelin missä oli "oikea" pyssy, ja sillä piti ampua telkkarista sorsia silleen että osotettiin sillä aseella telkkariin. Legenda.


Hii, meilläkin oli se! Nimi oli Duck Hunt. Sitten jos osu huti niin aina tuli se koira nauramaan... Harmi ettei sitä voinut ampua. :lol:


Joo kyllä, tämä peli meilläkin oli. Olenkin aivan unohtanut, että olin pienempänä hyvin pahasti koukussa tähän. :'') Ne pyssyt kelpasivat niin kyseiseen peliin kuin leikkeihinkin. Siskon kanssa tapeltiin aina niillä pyssyillä. Punainen ja sininen, ellen väärin muista. Tämä oli kyllä niin legenda.
Niin kuin peura kaipaa vettä kaipaan luokses minäkin.
Avatar
Kira
Kärpässieni
 
Viestit: 436
Liittynyt: Su Elo 26, 2007 2:01
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Sepe » Ma Syys 03, 2007 5:53

Olen varmaan joskus neljä vuotiaana pelannut ensimmäistä kertaa, mutta sinne asti ei muistu. Ensimmäinen PlayStation-peli oli Rayman revolution jonka sain Playstation 2 konsolin kera. Tällähetkellä pelaan vain tietokoneella TrackManiaa netissä ja en juurikaan pleikkaria käytä.
Raimo
Avatar
Sepe
Sieni
 
Viestit: 866
Liittynyt: La Elo 25, 2007 11:50
Paikkakunta: Maailmon ääres. Näi se vaa ö.

ViestiKirjoittaja Zenzibar » Su Loka 14, 2007 8:59

Aah... Kun löytyy yksi avnhempi veli ja sen kaverit, jotka alinomaa kiusasivat minua ja ottivat siltikin mukaan peleihinsä -vaikka olin automaattisesti surkein- muistan erityisen hyvin Vanhan Nintendon Mario pelin, kuten myös tietokone version samaista pelistä :) Mario oli mun lemppari! Sekä tioetysti myös kaikki autopelit sun muut, mitä isoveljen kanssa kielikeskellä suuta pelattiin :)
Lisäksi kaverillani oli eräs PC huugo peli, johon ihastuin täysin! Se oli kyllä niin paras ja lainasinkin sen kaveriltani useasti saadakseni sitä pelata :D

-Zenz

// Ai niin! Unohdin viimeksi täysin vanhan kunnon Sonicin :D Se on klassikko se, etenkin sillä tosi vanhalla pelikonsolilla (jonka nimeä en muista) jolla se ensin esiintyi ^^ Isoveljen kaverin luona sitäkin tuli pelattua :'D
For the sake of Revenge!
Avatar
Zenzibar
Vuoden pahis 09
 
Viestit: 1047
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 8:40
Paikkakunta: Jossain tähtien takana ja pimeyden keskellä on paikka, josta minut saattaa löytää...

ViestiKirjoittaja Seppo Paarma » Ti Loka 16, 2007 12:48

NHL 99:n sain pienenä PC:lle ja olihan se aika tykki peli. Pelasin koko 82 ottelun kauden simuloimatta pelejä, kun en osannut simuloida. Oli todella palkitsevaa voittaa Stanley Cup. Nykyäänkin jaksaisi pelata jollei levy olisi rikki.
karuselli
Avatar
Seppo Paarma
Sieni
 
Viestit: 457
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 1:55
Paikkakunta: Straight Outta Compton

Re: Ensimmäiset pelaamasi pelit

ViestiKirjoittaja Siilinpiikki » Pe Tammi 09, 2009 4:13

Pc:llä nyt oli niitä opetuspelejä, myös Star Wars, mutta ei se minun ollut, enkä osannut käyttää sitä oikein. Mutta muistan kyllä kun tuli vanguttua itselleni seitsemän vuotiaana Game Boy ja siihen Pokémon Blue, kun lomailtiin Thaimaassa- onneksi ei ollut piraattituote (olisi ollut uudempiakin, mutta pidin niitä kummallisina). Siinä taisi mennä vähän enemmän kuin vuosi sen läpäisemisessä, kun en minä sitä niin hyvin tajunnut :p. Mutta ihana peli :).
KuvaKuvaKuvaKuva KuvaKuva
Avatar
Siilinpiikki
Sieni
 
Viestit: 501
Liittynyt: La Elo 25, 2007 8:03
Paikkakunta: lehtikasassa

Re: Ensimmäiset pelaamasi pelit

ViestiKirjoittaja Sieppeli » To Marras 19, 2009 10:23

Haa! Lemmings! Sitä pelasin ja paljon! Siis pienenä. Sit oli kans Bubble bobble ja semmone hassu peli mis käytin aina jotain huijauskoodia mil sai lentää enkä mie ikinä päässy sitäkään läpi... Ja sit netissä semmone ihana koirapeli mis rakki piti auttaa kotiin. Se oli ihana. Voi jos sen joskus ois päässy läpikin ;D
"Any happy little thought?"
Sieppeli
Kärpässieni
 
Viestit: 1543
Liittynyt: La Elo 25, 2007 6:12
Paikkakunta: Piilossa


Paluu Internet, PC ja pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron