Kirjoittaja Zenzibar » La Helmi 21, 2009 9:44
Ennenkuin kumpikaan heistä ehti tutkia Natia sen tarkemmin alkoi huoneen pimeänä säilyneestä nurkasta kuulua varsin tuttua naurua, ainakin Gustafille. Nyt nauru tosin oli hysteeristä ja kärsivän kuuloista.
"Kaikki ei hitto vie ole kohdallaan! Olen täynnä palovammoja, jotka onneksi ovat parantumaan päin, enkä pääse millään eroon tuosta maanvaivasta jota myös Gustafiksi kutsutaan!" Zenzibar astui nurkasta valoon nauraen. Hänellä oli päällään palaneet housut, jotka näytivät nyt enemmän shortseilta ja paitakin oli valkoinen t-paita, joka näytti aivan liian isolta ollakseen Zenzibarin oma. Vasemmassa kädessä vampyyrilla oli kirves.
"Ajattelin, että Gustaf ei kuitenkaan tule tähän ikivanhaan piilopaikkaansa ja saan olla täällä rauhassa päivän, mutta ei, tänne sen oli pakko tunkea! Helvetti vie!"
Gustaf katsoi vampyyria hetken suu auki ja sanoi sitten hämmentyneenä. "Sinulla on minun T-paitani."
Zenzibar pyöräytti silmiään. "No anteeksi vain, kun en päättänyt kuljeskella täällä puolialastomana! Ei siitä palaneesta paidasta ollut mihinkään, joten päätin vähän penkoa tuota varavaatekaappiasi."
Omppuli nousi seisomaan. "Tällä kertaa et pääse karkuun, vampyyri."
"Klisee." Gustaf ja Zenzibar sanoivat samaan aikaan.
Gustaf katsahti taas Natiin, joka näytti jotenkin erilaiselta ja hiukan kärsivältä. "Kuules Sukka-"
"Sukka?" Omppuli ihmetteli.
Zenzibar pyöräytti silmiään. "Niin, se on keksinyt minulle joka toinen vuosi uuden lempinimen. Sukka tuli Zezukasta alunperin... tai jotenki niin se meni..."
"No kuitenkin, Zenz, jos tehtäisiin jonkinlainen rauha vähäksi aikaa, koska Nat ei todellakaan ole kunnossa."
Omppuli nyökkäsi.
Zenzibar mietti hetken ja pudisti sitten päätään ja virnisti. "Mitä jos minä vaikka viipaloisin teidät pienen pieniksi palasiksi tällä kauniilla kirveellä ja polttaisin teidät nuotiolla ja sirottelisin tuhkat mereen?" Tämä kysyi sarkastisesti.
"Jääkää te hoitamaan tuota", hän nyökäytti Natiin päin. "Ja minä kähden." Zenzibar oli jo hivuttautumassa ovelle päin, kun hän pysähtyi ja alkoi taas nauraa.
Omppuli katsoi Gustafiin. "No mikäs sitä nyt naurattaa?"
Gustaf hymyili vinosti. "Ulkona on päivä, hän ei voi lähteä mihinkään."
Omppulikin alkoi hymyillä. "Olemme siis kaikki jumissa täällä..."
Zenzibar pyöräytti silmiään. "Turha kuvitella mitään noita-akka. Te pysytte täsmälleen siinä niin ja minä pysyn täällä nurkassani kaikessa rauhassa. Gustafilla ei ole aseitaan, Nat ei ole niin sanoakseni parhaimillaan, etkä tasan ole sinäkään, että turha yrittää yhtään mitään."
Omppuli kohautti olkapäitään ja kumartui taas Natin puoleen, joka oli aukaissut silmänsä. Omppuli hätkähti ja oli vähällä ettei hän kirkaissut sillä Natin silmät hehkuivat pahaenteisesti.
Gustaf värähti ja kumartui lähemmäs. Yhtäkkiä Natin oikea käsi tarrasi Gustafia kurkusta. Gustaf yritti repiä sitä irti muttei onnistunut. Natin hiha valahti ja kädenn siniset kuviot tulivat näkyviin. Zenzibar henkäisi kauempana ja näytti miettivän jotain ankarasti.
Omppulikin yritti irroittaa käden Gustafin kaulasta. Käsi irroitti itsestään, ja sieppasi yhtäkkiä viereiseltä pöydältä veitsen ja heitti sen seinään. Sitten se alkoi riehua, tarttuen kaikkeen mihin ylettyi, repien ja heitellen tavaroita.
"Nat lopeta!" Omppuli kirkaisi.
Nat näytti hieman sekavalta ja hän tuijotti pelottavilla silmillään kättään, joka ei pysähtynyt millään.
"En... pysty..."
"Mitä sinä oikein pelleilet?" kysyi Gustaf, joka piteli kaulaansa.
"Ei se ole Nat! Väistykää!" huudahti Zenzibar ja tuli lähemmäs. Kun kumpikaan ei siirtynyt naisen vierestä Zenzibar heilautti kirvestään. "Väistykää nyt helvetti tai kuolette molemmat!"
Gustaf ja Omppuli siirtyivät kauemmaksi ja päästivät Zenzibarin Natin luo.
"Nat, Nat? Missä hanska on?"
Nat vain tuijotti.
"Nat, kerro missä se hanska on, tai tuo käsi voi tappaa sinutkin." Zenzibar sanoi yllättävvän tyynesti yhtäkkiä ja alkoi penkoa Natin taskuja. Hetken tutkinnan jälkeen hän löysi mustan hanskan, jossa oli yksi samanlainen sininen merkki, kuin Natin kädessä oli ranteen kohdalla.
Zenzibar nappasi kiinni Natin kädestä, joka pyristeli hanakasti vastaan. Kolmesti käsi pääsi Zenzibarilta irti, mutta lopulta Zenzibar sai laitettua hanskan käteen, ja se lopetti sätkimisen kuin taikaiskusta.
Zenzibar huohotti hiukan ja nojasi kirveeseensä.
"Mitä TUO oli?" Gustaf kysyi ihmeissään.
Zenzibar pudisti päätään. "En tiedä tarkalleen. Muistan vain lukeneeni sinimerkkisestä kädestä ja hanskasta jolla sen saa kuriin. Natin alitajunta ohjailee sitä tai jotakin. En tiedä yhtään mistä se johtuu tai miten se on Natilla..."
Omppuli kumartui hiukan lähemmäs, mutta pysyi kunnioittavan matkan päässä. Gustaf mietti halusiko Omppuli olla kaukana Natista vai Zenzibarista.
"Tietääköhän Nat?"
Zenzibar irvisti. "Sen me saamme selville vain yhdellä keinolla..." vampyyri nousi seisomaan ja kohotti kirvestään.
"Zenzibar, älä tee mitään hätiköityä!"
Zenzibar virnisti ja kysyi viattomasti. "Mitä? Olin vain ehdottamassa, että meidän pitää kysyä sitä Natilta itseltään."
"Niin varmasti", Gustaf mutisi ja katsoi kuinka Zenzibar palasi pimeään nurkkaan istumaan, vihreät silmät kiiluen.
For the sake of Revenge!