Leirin puolella Zenzibar astui ulos päärakennuksesta hiukan kalpeana. Hän oli kokenut juuri elämänsä oudoimman puolituntisen. Heti kun hän astui ulos Athenen mökistä... Zenzibar yritti saada ajatuksiaan kasaan. Mutta, nyt hänellä oli sentään lupa, syy ja tarkoitus. Mikä puuttui oli apu.
"Aivan." Hän mumisi ja lähti marssimaan Hermeen mökille.
Röyhkeästi Zenzibar repäisi mökin numero 11 oven auki.
"Sieppeli!" Hän huudahti. Mökki oli tyhjä. Kaikki olivat syömässä. Paitsi...
"Mömmömm..." Mytty mutisi mökin toisessa päässä yläsängyssä ja liikkui. Zenzibar marssi sen luokse ja kävi seisomaan alasängyn reunalle nähdäkseen ylös.
"Sieppeli!"
"Möm..." Mytty painui syvemmälle peittoon.
"Sieppeli!" Zenzibar huusi.
"Joojoo... Minä käyn sitten myöhemmin keittiössä hakemassa ruokaa..." Mytty mutisi. Zenzibar repi peiton tytön päältä.
"Minulla on asiaa!"
"Ei nyt..."
"Minä näin Hermeksen!" Ja silloin Sieppeli nousi istumaan niin nopeasti, että Zenzibar oli tipahtaa. Oikeastaan niin nopeasti, että kolautti jälleen päänsä kattoon. Siinä alkoi näkyä jo pientä koloa kolmen vuoden päänhakkauksen jälkeen. Sieppeli painui takaisin alas ja piteli päätään.
"Näit...?"
"Minä näin isäsi ja hän käski minun käydä puhumassa Oraakkelille. Olympoksella oli käynyt jotain!" Sanoin vakavasti.
"No mitä se sanoi?"
"... Että minun pitää mennä Oraakkelin luoks,"
"Ei isä, vaan Oraakkeli!"
"Aa!"
"
Tuuli kutsuu sankareita taas kerran tuntemattomaan. Heidän on noudettava pelastuksensa, jotta voisivat pelastaa lahjojensa kodin. Kuitenkin yksi heistä on valmis uhraamaan hedelmän vastineeksi sydämensä salaisimmasta toiveesta." Ääni kuului ovelta.
"Taasko sinä kuuntelit minua!" Zenzibar hyppäsi äkisti alas huutaessaan Natille. Hän näytti pelokkaalta ja kovia kokeneelta. Aivankuin Nat ei olisi nukkunut kahteen yöhön.
"Ei. Minä tiesin jo. Asopos on kaapattu. Olympoksella ovat asiat sekaisin." Nat henkäisi ulos yhdellä kerralla. Zenzibarin ja Sieppelin silmät laajenivat.
"Gustafin isä!?" Sieppeli henkäisi. Zenzibaria alkoi jo särkeä päätä. Liikaa tietoa jopa hänen suurille aivoilleen.
"Ja minut haluttiin etsintäretkelle." Zenzibar mutisi.
"Minä yritin estää sen. En halunnut tämän tapahtuvan uudestaan." Nat sanoi vakavana.
"Minkä?" Sieppeli kysyi.
"Ne olivat jälleen ne. Se tarkoittaa..." Nat huokaisi tärisevästi kuin pidättelisi itkua, "Että leiri on vaarassa."
[Mainoskatko]
"Se tarkoittaa... Että leiri on vaarassa." Nat sanoi. Zenzibarilla loksahti suu auki ja Sieppeli tuijotti Nattia.
"Viimeksikin kävi näin. He kuitenkin epäonnistuivat, koska eivät päässeet joen yli. Nyt se mahdollisuus on kuitenkin karsittu pois." Nat jatkoi.
"Koska Asopos on poissa pelistä..." Zenzibar totesi.
"No, onhan meillä Gustaf." Sieppeli sanoi. Zenzibar alkoi yllättäen näyttää vaivaantuneelta.
"Paitsi hänkin on ollut kadoksissa jonkinaikaa..." Sieppeli katsoi Gustafin tyhjää alasänkyä. Zenzibar liikahti hiukan.
"Oli miten oli. Minut on valittu etsimään... Nähtävästi Asoposta! Hermes sanoi, että minun pitäisi ottaa neljä viimeaikoina paljon kuvassa ollutta henkilöä mukaan."
"Gustaf ja Omppuli siis ainakin."
"Ja minä ja Sieppeli." Nat sanoi edelleen ovelta, "Kuulemma."
"Zenzibar. Mitä isäni tarkkaanottaen sanoi sinulle?" Sieppeli kysyi.
Flashback
Zenzibar astui ulos Athenen mökistä ja haukotteli. Hän raotti sopivasti toista silmäänsä huomatakseen jonkin miehen katselevan häntä huvittuneena ja lopetti haukottelunsa siihen. Miehellä oli vaaleat hiukset ja hiukan mustaa seassa ja hän oli pukeutunut postivirkailijan asuun. Zenzibar tajusi kuka se oli ja järkyttyi.
"Oletko sinä Zenzibar?" Mies kysyi pilke silmäkulmassaan, mutta silti vakavalla äänensävyllä.
"Ky-kyllä." Mies kallisti hiukan päätään.
"Näytät aika erikoiselta Athenen tyttäreksi, mutta hän taitaa silti pitää sinusta." Zenzibaria ärsytti. Mikä ongelma kaikilla oli hänen hiustensa suhteen.
"No, hän itse suositteli sinua tähän."
"Mihin?" Kysyin ihmeissäni Hermekseltä.
"Sinut on valittu etsintäretkelle, onneksi olkoon!" Hermes ei jäänyt odottamaan kiitoksia vaan jatkoi suoraan asiaan, "Sinun pitää mennä Oraakkelin juttusille ja kerätä sitten neljä henkilöä, jotka ovat viimeisinä kuutena päivänä herättäneet puhetta leiriläisissä. Nyt minun pitää mennä. Olympoksella ovat jumalat sekaisin." Hermes heilautti kättään ja Zenzibar tajusi sulkea silmänsä kun hän näytti oikean muotonsa ja katosi. Zenzibar tuijotti hetken täysin sekalaisin tuntein kohtaa missä Hermes oli äsken ollut.
Flashback ends ny[Näin minä tulkitsin ennustustasi Nat. Täysin perseelleen, parempi ettet syö minua kun kerran annoit minulle vapaat kädet

]