Mikä Potter kirjoista on paras?

Keskustelu Harry Potter-kirjasarjasta.

Mikä Potter kijroista on mielestäsi paras?

Viisasten kivi
1
6%
Salaisuuksien kammio
0
Ei ääniä
Azkabanin vanki
5
29%
Liekehtivä pikari
2
12%
Feeniksin kilta
3
18%
Puoliverinen Prinssi
6
35%

Ääniä yhteensä : 17

Mikä Potter kirjoista on paras?

ViestiKirjoittaja Zenzibar » Ma Syys 17, 2007 3:14

Äänestys pystyyn! Mikä siis on mielstänne paras kirjoista? Ääänestäkää ja kirjoittakaa myös jotakin, hieman kommentteja kirjasta jota äänestitte vaikkapa :D(jötin DH:n pois laskuista, ettei tule vahingossakaan spoilattua.. lisätkäämme se sitten, kun se on ilmestynyt suomeksi ja on ollut ilmestyneena kuukauden pari...:))

Itse olen sitä mieltä että Feeniksin kilta on THE BEST! Pidin siitä, koska siinä tuli esille paljon asiaa ja koska siinä tapahtui niin paljon, ja jännitystä riitti sivulta 1 sivulle 1050 asti! (luin sen suomeksi ja siinä on noin paljon sivuja). Lisäksi pidin kirjasta, koska siihen tuli Tonks, eli yksi lempihahmoistani, sekä sitten siinä oli Dolores Pimento, joka on kyllä pahin kääkkä mitä Potter maailma sisällään kantaa :D
-Zenzi

//Kirjoittakaan muutakin kirjasta kuin pelkkä ihan kiva. Saadaan hieman keskustelua viriteltyä. Pahoittelen tunkeutumista. -Meenai
For the sake of Revenge!
Zenzibar
Vuoden pahis 09

Paikkakunta: Jossain tähtien takana ja pimeyden keskellä on paikka, josta minut saattaa löytää...

ViestiKirjoittaja gertsi » Ma Syys 17, 2007 3:28

Kyllä Feeniksin kilta on ehdottomasti paras noista kirjoista. Vaikka Sirius siinä kuoleekin.. Mutta just samat perustelut kuin Zenzillä. =)

Hyvä että jätit DH:n pois, ettei kukaan spoilaannu. Itse olen sen melkein lukenut.. En halua lukea loppuun, kun tiedän että se on viimeinen Potter. Siitä on jäljellä vielä n. yks viidesosa. No joo lopetanpas siitä puhumiset kun en halua muita spoilaannuttaa. =)
gertsi
Sieni

ViestiKirjoittaja kirja » Ma Syys 17, 2007 3:31

Puoliverinen prinssi!
Saadaan selville kaikkea uutta ja kiinnostavaa ja tutustutaan asioihin myös pääkolmikon ulkopuolella. Ilmapiiri ja jännitys on hyvä, ei ole mikään viisivuotiaiden kirja. Siinäkin tapahtui paljon, ja se yllätti. Muidenkin näkökulmista kuvattiin. (esim. luvut 1+2)
~kirja
Onko nyt liian myöhäistä myöhästyä?
kirja
Valkokärpässieni

ViestiKirjoittaja Pörri » Ma Syys 17, 2007 4:49

En voi äänestää kun ei ole DH:ta tuossa. Se on paras!

//Okei, DH:n jäkeen Feeniksin Kilta! Se on vaan niin hyvä.
Viimeksi muokannut Pörri päivämäärä Ma Syys 17, 2007 4:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Pörri
Sieni

ViestiKirjoittaja Sieppeli » Ma Syys 17, 2007 4:51

Azkabanin vanki. Se on jotenkin vaan hauskin ja järkevin (mahtis selitykset)
"Any happy little thought?"
Sieppeli
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja Omppuli » Ma Syys 17, 2007 4:53

Azkabanin vanki, koska siinä on kaikki kelmien kartat, Sirius Mustat ja Tylyahot. :D
Three stages of life:

1. Birth
2. WHAT THE FUCK IS THIS
3. Death
Omppuli
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja Hartsa » Ke Loka 17, 2007 6:41

Puoliverinen prinssi. Oli todella mielenkiintoista tutustua Voldemortin historiaan. Kirja oli myös sopivan synkkä, mutta onneksi huumoriakin löytyi. Dumbledoren kuolema oli kyllä ikävä juttu, mutta täytyyhän Harryn toisaalta oppia tulemaan toimeen ilman isähahmoja.
Hartsa

ViestiKirjoittaja Kailey » La Marras 10, 2007 9:45

Olen kahden vaiheilla, mutta Liekehtivä pikari on paras:) Pidin niin älyttömästi siitä kohdasta, kun Voldemort palaa.. Ja sitte Harryn ja Ronin riita oli hyvä kans.. En haluu et ne riitelis, mutta se oli silti hyvä;>
Oikeestaan DH ois ollu paras, mutta olen hyshys siitä:>
Kailey
Sieni

ViestiKirjoittaja Mega » Pe Helmi 08, 2008 8:01

Pitkään olin muutaman vaiheilla, mutta uskalsinpas laittaa että Puoliverinen prinssi. Ensimmäiset kaksi lukua olivat muidenkin kuin Harryn näkökulmasta, joten se oli todella hyvää vaihtelua, koska olin erittäin kyllästynyt Feeniksin killan Harryn angsti-kohtauksiin. Sitten se kohtaus kun Albus tuli Dursleyille, oli loistava. Ihan kun Dumble olisi etukäteen tienny, että Harry epäilee tuleeko se ja noin. Oli hauskaa tutustua uuteen ja kiinnostavaan, ja kaksosten puoti oli loistava. Hirnyrkkien mukaa tempaiseminen oli hyvä, koska ihmettelinkin vähän että miten sielua jaetaan ja miten kuljetaan kuolemattomuuden tietä ja noin. Dumbbiksen oppitunnit Harrylle olivat myös loistavia.
Mega

ViestiKirjoittaja a!no » Ma Kesä 16, 2008 8:02

Kyllä se ihan Feeniksin kilta on. Hauskaa jännitystä ja kivoja juonenkäänteitä. Yksinkertaisesti mahtava kirja.
Myös Kuoleman Varjelukset on aivan mahtava, toinen lempikirjani joka istuu Feeniksin Killan kanssa ensimmäisellä palkintosijalla.
On välillä mukavaa että jotain tapahtuu Tylypahkan ulkopuolella ja -en nyt halua spoilata- joten sanon että vähän ennen loppua loppu on hyvä. Tuli vähän sekavasti sanottua mutta kun en halua että joku spoilaantuu.. :shock:
a!no

ViestiKirjoittaja Sepe » Ma Kesä 16, 2008 8:04

Liekehtivä pikari on paras, sillä siinä on melko laajahko juoni ja Rowling on suunnitellut sen melko dekkarimaiseksi. Hyvin toimii.
Raimo
Sepe
Sieni

ViestiKirjoittaja Seppo Paarma » Ma Kesä 16, 2008 8:54

Ainakin parhaita omakohtasia kokemuksia on nelosesta. On se vaan kaikista jännittävin ja näin päin pois.
karuselli
Seppo Paarma
Sieni

ViestiKirjoittaja Nat » Ma Kesä 16, 2008 8:59

Muistaakseni äänesti tällä hetkellä ainoana henkilönä tuota Viisasten kiveä. Se on tietysti ensimmäinen Potter jonka luin ja se vei minut mukanani:D Toisena hyvänä kakkosena tulee Azkabanin vanki.
Tympen kirja on tuo Salaisuuksien kammio jota kukaan ei ole äänestänyt(ymmärrän kyllä)...
Nat
Logotaiteilija

ViestiKirjoittaja Moondancer » To Kesä 19, 2008 7:56

Vaikhea kysymys, mutta sanoisin että Puoliverinen Prinssi. Jaa, miksikö? Öö, siksi. Olen tosi hyvä perustelemaan, enkö? Se oli perin mielenkiintoinen ja jännä ja sellainen että mie tykkäsin siitä kovin. Myös Av on kyllä hyvä, ja Fk. Mutta Pp:stä tyksin eniten.
Moondancer

Re: Mikä Potter kirjoista on paras?

ViestiKirjoittaja Siilinpiikki » Pe Kesä 01, 2012 10:43

Mitäs minä en ole kirjoittanut tänne? Siitä on jo kyllä aikaa, kun olen viimeksi mitään Pottereista lukenut (ehkä nyt kesällä voisi), joten arviointi on ehkä hankalampaa. Pidin eniten varmaan kolmesta ensimmäisestä. Niiden jälkeen alkoi koulumaailma aina häiriintymään jostain ja se koulukäynnin lukeminen oli se kiehtova asia. Toisaalta vitosessa ja kuutosessa kiehtoi Harryn rooli Albuksen kaartissa ja huispauskapteenina. Seiska nyt oli ihan erilainen muihin. Kolmonen on siinä mielessä mielessä (jooh...), että se erottui juoneltaan muista ja kuitenkin oltiin koulussa. Kelmien kartta oli kiva.
KuvaKuvaKuvaKuva KuvaKuva
Siilinpiikki
Sieni

Paluu Harry Potter