[Enpäs ole tuota kirjasarjaa lukenut, mutta todella milenkintoiselta vaikuttaa, joten miksen voisi itseänikin tähän sovittaa. Hitsi, että lohikäärme vietiin

Se olisi ollut kerrassaan loistava hahmo... MIkähän minä sitten olisin, kun se susikin vietiin! >:( Murr...]
Kettu katsoi peloissaan kiväärinpiippua ja mies raivoissaan kettua.
"Että minä sitten INHOAN eläimiä. Varsinkin kettuja."
Mies latasi ja tähtäsi.
Yhtäkkiä jokin pikimusta ja todella suuri hyppäsi metsästä. Mies säikähti ja ampui kiväärillään ilmaan.
Kettu pääsi siinä välissä livistämään, eikä siitä toisestakaan eläimestä enää näkynyt merkkiäkään.
"Perhana! Näittekö te mikä se oli?"
Nainen pudisti pelästyneenä päätään. "Kaikki tapahtui niin nopeasti."
Mies kirosi vielä, mutta laittoi sitten kiväärin maahan.
Kettu muuttui metsänpimeydessä takaisin Gustaffsoniksi. Kira katsoi tätä pelästyneenä. "Mitä tapahtui?"
Gustaffson pudisti päätään. "En ole varma. Se mies yritti ampua minut, mutta jokin säikäytti sen. Jokin iso ja musta. Se näytti ihan -"
Samassa paikalle laukkasi pikimusta hevonen. Se huiskautti harjaansa ja hirnahti pehmeästi.
"-hevoselta."
Hevosella ei ollut satulaa, eikä päitsiä ja se tuli todella lähelle heitä.
"Gustaffson hymyili. "Sinäkin olet siten varmaan meikäläisiä vai mitä? Mistä meitä onkin tullut tänne näin paljon?"
Hevonen ei tehnyt mitään, liikautti vain korviaan.
Kira nauroi. "Se on hyvä teeskentelemään. Tosi hyvin se menisi tavallisesta hevosesta."
"Johtuu kai siitä, että SE ON tavallinen Hevonen", kuului uusi ääni metsänreunasta.
Kira käntyi ympäri. "MIstä sinä sen muka tiedät? Ja kuka sinä edes olet. Mistä sinä tulit siihen? Kuinka paljon kuulit?" Kira esitti kysymyksiä, ja pelkäsi naisen kuulleen, heidän keskustelunsa 'meikäläisistä'.
Nianne nauroi ja tämän mustat pitkät hiukset heiluivat tuulessa. "Tiedän sen, koska hevonen on minun ja sen nimi on Serious. Toiseksi, nimeni on Zenzibar ja minä olen teikäläisiä, ja kuulin ihan tarpeeksi. Metsästähän minä tulin."
Gustaffson katsoi naista epäilevästi. "Miksi hevosesi pelasti minut? Ja mistä minä voin olla varma, että olet muka meikäläisiä? Ehkä sinä vain haluat sada meidät satimeen!" hän syytti
Zenzibar ei hätkähtänyt syytöksestä. "Koska minä käskin sitä."
Toiseen kysymykseen, hän vastasi muuttumalla vitivalkoiseksi, mustan hevosen vastakohdaksi. Toinen merkitävä asia tässä hevosessa oli, että sen selästä kasvoi siivet, ja sen otsassa törrötti kiiltävä hopeinen sarvi.
Gustaffson katsoi lumoutuneena hevosta. "Uskotaan."