DAVY CORT Jatkokertomus ( Seikkailujännäri )
KIrjoittanut : Kari Laaksonen
OSA 1
Davy Cort oli menettänyt kaiken erottuaan vaimostaan Donnasta. Davy ei olisi halunnut erota vaimostaan, mutta Donna vaati sitä sitkeästi. Pian syy selvisi Davylle. Donnalla oli toinen mies.
Davy myi kaiken jäljelle jääneen omaisuutensa ja hankki paatin. Siitä tuli hänen toinen kotinsa. Hän viihtyi paremmin merellä kuin maissa. Vain pahimmalla myrskyllä hän jäi maihin.
Eräänä päivänä hän näki meressä olevan naisen. Cort kiiruhti pelastamaan naista. Hän sai suurin ponnistuksin hinattua naisen alukselleen. Cort arveli piirteidensä vuoksi naista turkkilaiseksi. Cort tunsi naisen sydämen löydän heikosti.
Cort yritti elvyttää naista, mutta se tuntui liian vaikealta. Miten hän saisi naisen eloon? Tilanne alkoi näyttää toivottomalta, mutta Cort ei antanut periksi. Viimein hänen ponnistuksensa palkittiin.
Nainen ryhtyi oksentamaan vettä. Hän oksenteli pitkään, kun tilanne rauhoittui Davy Cort kantoi naisen hyttiinsä ja peitteli tämän lämpimillä huovilla.
Ensimmäisten valonsäteiden osuessa hytin ikkunasta, niin nainen avasi silmänsä. Maailma tuntui ensin epätodelliselta, mutta pian se sai selkeän järjestyksensä naisen silmissä.
Nainen alkoi palata tajuihinsa, kun hän näki Davy Cortin kasvot. Ensin nainen ei tuntunut tajuavan, minne oli joutunut. Hän tunsi olevansa eksyksissä kuin pieni lapsi.
Sitten hänen muistikuvansa siirtyi kuohuvaan mereen. Hän kiitti kohtaloaan hengestään. Muussa tapauksessa hän olisi haiden ruokaa. Hän muisti myös olleensa matkalla Bostoniin.
Naisen silmät tottuivat vähitellen kirkkaaseen auringonvaloon, joka valaisi hyttiä. Mikroaaltouuni oli pultattu aluksen seinään kiinni, ettei se lähde kovilla myrskyillä irti.
-Huomenta, sanoi upea miesääni. Miten voitte?
-Miten minä olen tänne joutunut?
-Olin siivoamassa aluksen kantta, kun näin teidät meressä. Pudotin köysitikkaat mereen ja syöksyin pelastamaan teitä. Kiipesin tikkaita pitkin takaisin te mukana.
-Luulin jo hetken menehtyväni, mutta te...
-Tein vain velvollisuuteni. Niin olisi tehnyt jokainen ihminen.