Mitä luet nyt?

Henkevä tai vähemmän henkevä keskustelu kirjoista ja runoudesta.

Mitä luet nyt?

ViestiKirjoittaja Kira » Su Maalis 09, 2008 10:11

Koska lempikirjoja on välillä vaikea määritellä, koska meitä kiinnostaa mitä sinä luet, koska haluamme saada uusia vinkkejä hyvistä kirjoista.
Kerro mikä kirja sinulla on nyt meneillään, miksi luet sitä, millainen kirja se on yms.

Itse luen tällä hetkellä Robert Jordanin kynästä tullutta Ajan Pyörä- kirjasarjaa. Niille, joille iski Harry Potterit ja Taru Sormusten Herrasta kirjat, tämä kirjasarja on mainiota ajanvietettä. Luokitus yksinkertaisesti fantasia. Osia on 25, eli luettavaa kyllä riittää. Ensimmäinen kirja, Vaarojen taival, ilmestyi vuonna 1990 ja viimeinen osa ilmestyy luultavasti vuonna 2009. Mielenkiintoisen viimeisen kirjan ilmestymisestä tekee se, että Robert Jordan kuoli viime vuoden syyskuussa ja hänen muistiinpanojensa avulla kirjoitetaan kirjasarja loppuun.

Uskomattoman koukuttavaa tekstiä, olen tykästynyt näihin. Ja minä sentään luen vasta kolmatta kirjaa, Valeren torvea.
Niin kuin peura kaipaa vettä kaipaan luokses minäkin.
Kira
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja Seppo Paarma » Su Maalis 09, 2008 12:59

Jääkiekon tilastokirjoja eri vuosilta ja vuosikymmeniltä. Numerot on ihkuja.
karuselli
Seppo Paarma
Sieni

ViestiKirjoittaja kirja » Ma Touko 26, 2008 1:19

Harry Potter and the Half-Blood Prince

Potterit ovat englanniksi yllättävänkin kiehtovia. Suomennoksessa on kuitenkin taikaa, Kapari-Jatta suomentaa hienosti. :)
~kirja
Onko nyt liian myöhäistä myöhästyä?
kirja
Valkokärpässieni

ViestiKirjoittaja gertsi » Ma Touko 26, 2008 5:40

Luen niinkin mielenkiintoista opusta kuin "kielitieteen perusteet". Onneksi ei tarvi enää hetkeen siihen kirjaan tarttua Tampereen yliopiston pääsykokeiden jälkeen (3.6). =)

Siinä ohella luen myös Harry Potter und der Gefangene von Askaban. Potterit on kyllä saksaksikin hyviä. :D
gertsi
Sieni

Re: Mitä luet nyt?

ViestiKirjoittaja kirja » Pe Elo 29, 2008 5:54

Kuoleman varjelukset.

Lisäksi saksankielistä Aku Ankka-pokkaria.
~kirja
Onko nyt liian myöhäistä myöhästyä?
kirja
Valkokärpässieni

ViestiKirjoittaja Zenzibar » La Elo 30, 2008 11:23

Kirja: SAKSAN kielistä? o_O Osaatko sie Saksaa?!! Hullu... mie olisin voinu ottaa kasilla saksan, ja jatka sitä ysillä, mutta hyi.. kaamee kieli :D

Minä luen juuri Stephenie Meyerin Eclipse kirjaa englanniksi, kun en jaksanut odottaa, että se ilmestyisi suomeksi ;D Tosi hyvä kirja, ja ymmärränkin jotain :'D Kirja on TODELLA hyvä, parempi kuin Twitlight ja Newmoon (Houkutus ja Uusikuu) eli kyseisen sarjan kaksi ensimmäistä osaa. Tässä kirjassa on enemmän jännitettä ja tunteita kuin kahdessa aikaisemmassa, ja jos vampyyreistä ja ihmissusista tykkää, niin lukekaa ihmeessä ;D En minä muuta osaa sanoa teitä spoilaamatta, lukekaa itse :'D

-Z

//höö.. oon sokea :D Piti jotain tuosta sanoakin, jaa jaa ;D *muoksmuoks*
For the sake of Revenge!
Zenzibar
Vuoden pahis 09

Paikkakunta: Jossain tähtien takana ja pimeyden keskellä on paikka, josta minut saattaa löytää...

ViestiKirjoittaja Sieppeli » To Marras 19, 2009 10:10

Tällä hetkellä menossa Potter 2, eli siis salaisuuksien kammio, kohta aloitan lukemaan TSH-trilogiaa, kunhan jaksan. Ja äsken tuli luettua kaikki Grimmin sadut, luultavasti <2
"Any happy little thought?"
Sieppeli
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja Omppuli » Pe Marras 20, 2009 5:39

Luen Feeniksin kiltaa, sitä ennen luin kipeänä liekehtivää pikaria. Mahtavia kirjoja nuo Potterit. Mukavaa lukea pitkästä aikaa. En ole lukenut niitä viimeisen ilmestyttyä. Olin jo ehtinyt unohtaa monia asioita. Luen varmaan 6 ja 7 lähiaikoina. Ihanaa lukea niitä taas =)
Three stages of life:

1. Birth
2. WHAT THE FUCK IS THIS
3. Death
Omppuli
Kärpässieni

Paluu Kirjallisuus