Kasvit & kukat

Keskustele kaikesta mitä mieleen juolahtaa ja mikä ei sovi muihin alueisiin.

Kasvit & kukat

ViestiKirjoittaja kirja » Ti Syys 09, 2008 6:07

Keskustelua kasveista.

Onko sinulla kukkia pihalla (kukkapenkki) tai sisällä kotona? Keräiletkö kasveja? Tutkitko kasveja? Mitä kasveja/kukkia tunnistat? Mikä on mielipiteesi kasveista? Oletko koskaan käyttänyt joitain kasveja salaatteihin? Onko sinun mielestäsi Suomessa ongelmakasveja, kasveja, jotka leviävät liikaa?

Itse pidän kasveista, sillä kasvit ovat elintärkeitä. Kasvit kuuluvat ravintoketjuun. Kasvit ovat tehneet minut innostuneeksi luonnosta. (Se ei ole tosin ainoa syy. :D) Pidän kasveista, koska ne ovat erilaisia ja tuovat värikkyyttä elämään.
Itse en keräile kasveja, mutta joitain kasveja tunnistan. Mielestäni Suomessa ei ole liikaa kasveja, todellakaan. Ongelmakasveillakaan en uskoisi olevan kovin suurta haittaa, sillä kasvit eivät tee paljoakaan ihmisille tai joillekuille eliöille. Kasvit eivät estä mitään tai ole minkään haittana.
Täältä löytyy kukkapenkki. :) Sen kasvua on hauska seurata eikä se vie tuhottomasti rahaa. Kuitenkin, luonto on yksi suuri asia elämässämme. Muutama lisäkukka ei haittaa tee. Kukat ovat värikkäitä ja koristeellisia, ja niiden kasvua ja muutoksia on hauska seurata.

Itse pidän kasveista.

~kirja
Onko nyt liian myöhäistä myöhästyä?
kirja
Valkokärpässieni

Re: Kasvit & kukat

ViestiKirjoittaja Siilinpiikki » Ti Syys 09, 2008 7:45

On minulla sellainen kaktus, harvoin täytyy kastella (kerran taisin kastella yhtä liikaa ja se mädäntyi...).

Kasvit nyt ovat välttämättömiä ravintoketjussa. Eí ole mitään eläintä joka osaisisi yhteyttää. Nykyisen ilmakehänkin mahdollistaa kasvien päästämä happi ja hiilidioksidin kulutus.
Joku voi sanoa että ei pidä kukista. No se riippuu näkökannasta, mutta kaupungeissa olisi varmasti paljon enemmän masentuneita ihmisiä jos ei olisi istutuksia. Kaikki ihmiset ovat luonnosta ja luonnonläheisiä sisimmässään, mutta eivät aina hoksaa sitä ajoissa...
No tämän takia ihmiset ovat halunneet tuoda muualta mailmaa kauniimpia kasveja silmäniloksi ja joskus jopa viljellä niitä kauppatavaraksi (tulppaanit). No sehän on oikein kiva, mutta suomessakin eräs putkikasvi häiritsee Suomen alkuperäistä luontoa. Eli olen Kirjan kannasta siinä erimieltä, kaikki kasvit ei ole tarkoitettu kaikkialle. Nytkin eräät sammakot tuhoavat Australiassa luonnon ekosysteemiä. Sama juttu on kasveissa, jos kasvi ei sovi tasapainoon, se voi menestyessään jättää luontoon tyhjäntilan mikä ei ole hyvä luonnolle (näin pahimmassa tilanteessa, mutta sitä ei saa ohittaa).
KuvaKuvaKuvaKuva KuvaKuva
Siilinpiikki
Sieni

Paluu Yleinen pulina