Kännykät

Keskustele kaikesta mitä mieleen juolahtaa ja mikä ei sovi muihin alueisiin.

Kännykät

ViestiKirjoittaja kirja » Ma Loka 20, 2008 4:48

Mitä pidät/mitä mieltä olet kännyköistä? Millainen sinulla on? Kuinka tarpeellinen tai kuinka paljon käytät sitä, oletko ns. kännykkäriippuvainen? Mitä vaadit kännykältäsi? Mitä ominaisuuksia pidät välttämättöminä, mitä taas aivan turhana? Vaihdatko usein puhelimia vai onko sinulla aina sama vuosia? Tilaatko puhelimeesi mitään maksullisia soittoääniä ym.? Mitä toivoisit puhelimilta? Millainen tulevaisuuden puhelin voisi olla? Entäpä liittymäsi? Prepaid vai tavallinen liittymä? Miksi? Mikä on puhelimesi kunto? Onko sinulle sattunut hauskoja/vähemmän hauskoja kommelluksia kännyköiden kanssa? Millä nimellä puhelimeesi nimität? (<--- tarkoitan siis että mitä nimeä siitä käytät; känny, kännykkä, piimäpurkki, loota, puhelin, yms...)

Itselläni on kännykä. En kutsu sitä millään muulla nimellä kuin kännykkä, koska se on vain kännykkä. ^^ Ei se ole verho tai Jussi, se on kännykkä. :D

Itse sain kännykkäni helmikuussa 2007. En sitä oikeastaan tarvinnut, mutta kyllä se on hyödylliseksi osoittautunut, sillä sen avulla ihmiset saa tavoitettua nopeasti. En minä lankapuhelinta mukanani suunnistamassa kantele. (: Itse en tilaa mitään maksullisia soittoääniä tms., sillä kännykkä on matkapuhelin. Ei kannettava CD-soitin tai pelikone. Enkä edes kuuntele musiikkia, joten en hyötyisi siitä mitään, menettäisin vain rahaa.

Minä yritän olla mahdollisimman säästäväinen. Siispä en ole puhunut paljoa, ainakaan tuttuihini verrattuna. Tekstiviestejä lähettelen harvoin, koska saman asian saa sanottua puhumalla ja kaverin luokse voi vaikka kylillä. (Kännykkä suljettuna ja 50 kilometriä on ihan eri asia, mutta harvoin minulla on niin kiireellinen asia.)

Lankapuhelimet ovat oma suosikkini. Siispä en kokenut tarvitsevani kännykkää, enkä oikein tarvitsekaan. Kännykkä on kallis ja siinä on paljon turhia ominaisuuksia. Kyllä sitä tulee joskus käytettyäkin.

En todellakaan ole riippuvainen kännyköistä, sillä hyvä, kun edes käytän niitä. ^^ Oma kännykkäni on kuitenkin täysin ehjä, sen verran arvostan sitä. Olen iloinen, että kännykät ovat kuuitenkin kestäviä, ainakin osa, sillä jos kännykät hajoaisivat heti jokaisesta kolauksesta, Suomi olisi täynnä kännyköitä.

Kännykät ovat useimmiten täynnä kaikkea turhaa. Radio, kalenteri, kamera, interneyhteys (joka on superkallis), kompassi, sekuntikello, lämpömittari, herätyskello, laskin, kännykän esittelyvideo, mahdollisuus tilata sää. Mitäköhän kohta kehitellään... Mahdollisuus katsoa kuun pintaa?

Kännykät ovat hyödyllisiä, sillä ne ovat aina mukana ja niihin voi aina puhua, mutta ne ovat turhia, koska niissä on paljon muutakin, kuin itse kännykkä. Alkaakin kuulostaa kompassilta, johon voi puhua ja jolla pääsee internetiin... -.-

~kirja
Onko nyt liian myöhäistä myöhästyä?
kirja
Valkokärpässieni

Re: Kännykät

ViestiKirjoittaja Siilinpiikki » To Elo 04, 2011 9:28

Minulla ei ollut pitkään kännykkää, koska en halunnut. Sitten sain vanhan käytetyn, jota käytin rajatusti. Kännykän käyttä nousi huikeasti, kun sain kosketusnäytöllisen netillä. Nykyään tulee melkein joka hetki kurkittua sillä nettiä (kuten teen nytkin) :p.
KuvaKuvaKuvaKuva KuvaKuva
Siilinpiikki
Sieni

Re: Kännykät

ViestiKirjoittaja Sepe » Pe Elo 05, 2011 1:31

Käytän kännykkää kellona. Ja joskus laitan viestiä, mutta pääasiassa odotan että joku ottaa minuun yhteyttä, mitä harvemmin tapahtuu.
Raimo
Sepe
Sieni

Paluu Yleinen pulina