Lappi

Keskustele kaikesta mitä mieleen juolahtaa ja mikä ei sovi muihin alueisiin.

Lappi

ViestiKirjoittaja kirja » Su Kesä 01, 2008 7:23

Lappi. Mitä mieltä olet? Virkistävä lomakohde vai tylsä paikka? Käytkö Lapissa usein vai harvoin? Olisi hauska kuulla myös Lapissa ja Suomen rajojen ulkopuolella asuvien mietteitä Lapista. Jos käyt Lapissa, mitä teet siellä? Laskettelet suksilla tai lumilaudoilla? Kiipeilet? Ihailet maisemia? Etsit poroja? Käyt Rovaniemellä tms. suuressa kaupungissa? Hiihdät? Teet jotain muuta?

Minä itse asun kaukana Lapista, ja mielestäni Lappi on melko virkistävä lomakohde, kunhan siihen ei kyllästy, sillä täälläpäin ei ole niin rauhallista, kuin Lapissa ja Lapissa on tuntureita. Sekä poroja. Mielestäni yksi Lapin hyvä puoli on porot, joita ei muualla Suomessa ole. Jos haluaa nähdä poroja, täytyy tulla Lappiin. Lappi on siis erilainen, kuin muu Suomi, jolloin Lapissa on hauska käydä joskus, kunhan siihen ei kyllästy. Helmikuu on mielestäni hyvää aikaa käydä Lapissa, sillä silloin lumiaika on parhaimmillaan ja Lapissa on lunta.
Minä pidän Lapista.
~kirja
Onko nyt liian myöhäistä myöhästyä?
kirja
Valkokärpässieni

ViestiKirjoittaja Siilinpiikki » Su Kesä 01, 2008 9:16

Yleinsä pääsiäislomalla on tullut mentyä Leviin. Päivä tolkulla laskettelua ja hiihtoa, mutta siihen ei vain tylsisty. Näin kaupunkilaiselle se on piristävää.
KuvaKuvaKuvaKuva KuvaKuva
Siilinpiikki
Sieni

ViestiKirjoittaja Zenzibar » Ma Kesä 02, 2008 9:30

Asun suoraan Lapin ytimessä (okei, en ihan LUOJAN KIITOS) Inhoan Lappia koska:
1) TOOSI KYLMÄ!
2) Kesällä sääskiä, kärpäsiä, ampiaisia, paarmoja ja muita hottentotteja enemmän kuin tarpeeksi
3) liian kaukana sivistyksestä
4) poroja
5) Lappilaiset ja Lappalaiset skeotetaan aina keskenään ja meillä on hirveä porpnkasvattajan ja jonkun kodassa asuvan hyypiön maine
6) en keksi enempää, mutta eiköhän niitä syitä ole jo tarpeeksi

Muutenhan tää on ihan kiva paikka. (-sarkastinen äänensävy)

-Z
For the sake of Revenge!
Zenzibar
Vuoden pahis 09

Paikkakunta: Jossain tähtien takana ja pimeyden keskellä on paikka, josta minut saattaa löytää...

ViestiKirjoittaja sooda » Su Kesä 08, 2008 9:34

Onhan se kiva näin etelä-suomalaisena päästä talvisin kunnon talveen. Siis, talveen, mikä sisältää loskakasojen sijaan lumikinoksia ja kämäisten messilä-rinteiden sijaan kunnon tunturimäkiä. Jos hiihtolomalla ei pääse laskettelemaan kunnolla lappiin, niin ei se mikään hiihtoloma ole.

Myönnetään, kesällä en näkisi mitään syytä istua puolta vuorokautta putkeen autossa jotta pääsisi kaiken maailman hyttysten ja ihme lentävien, pörräävien ja inisevien ötököiden keskelle, jotka syövät elävältä eivätkä koskaan jätä rauhaan. Mikään ei ole yhtä inhottavaa, jos yöllä herää vaimeaan ininään ja huomaa jalkojen ja käsien olevan yltä päältä punaisissa, kutiavissa paiseissa. Ei ei ei, mukavampaa tällä, katsella säätiedotusta joka lupaa lappiin viittä astetta ja tänne kahtakymmentä viittä lämmintä.

Lappi on minulle kesäisin vain osa suomen kartaa, paikka, jota ei melkein ole olemassa. Talvella, kun pakkaset pakottavat ötökät painumaan koloihinsa, tai tappaa ne, mistä minä tiedän, lappi herää eloon. Lumi, joka autuaana peittää rinteet herättää sen. Se saa rinnehissit päälle, kahvilat keittämään höyryävää kaakaota ja minut sinne, pakoon etelän tekotalvea. Silloin lappi on ainut olemisen arvoinen paikka koko suomen maassa.
On asioita, joita ei voi kokea yhdessä ilman, että rupeaa pitämään toisistaan, ja mahtavan vuorenpeikon kumauttaminen tajuttomaksi kuuluu niihin.
sooda
Sieni

ViestiKirjoittaja Seppo Paarma » Ma Kesä 09, 2008 9:13

Oon käyny noin yhden kerran ja silloinkin tosi pienenä, jos ylipäätään olen käynyt.

Olipas mielenkiintoista, tahdotko mahdollisesti kertoa lapista jotain muuta? Sip
En, kiitos kysymästä. :) Tai no, voisin kertoa sen, että siellä voisin käydä joskus, vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta mestalta.
Viimeksi muokannut Seppo Paarma päivämäärä Ma Kesä 09, 2008 12:23, muokattu yhteensä 1 kerran
karuselli
Seppo Paarma
Sieni

ViestiKirjoittaja Sepe » Ma Kesä 09, 2008 11:04

Talvisin käyn lapissa viettämässä kunnon laskettelu loman. Huippu paikka se minun mielestäni on (varmaan siksi koska käyn siellä niin harvoin). Tänä kesänä olisi suunnitteilla lähteä käymään siellä vaeltelemassa ja pyöräilemässä ja muuta.
Raimo
Sepe
Sieni

Paluu Yleinen pulina