Chat

Vanhat, pölyttyneet ja kauan lukitut aiheet löytyvät vastedes täältä.

Re: Chat

ViestiKirjoittaja Omppuli » Ma Elo 11, 2008 10:18

Koulu siis alkoi minulla ja täytyy sanoa ettei mennyt hassummin. Koulu oli iso, mutta ei niin iso, että sinne eksyisi. Kotiluokassa oli mukavaa ja luokanvalvojakin oli kiva. Me oltiin siellä koko päivä, joten muihin opettajiin en ehtinyt vielä tutustua, mutta kyllä sitä ehtii, mutta apua! Torstaina on jo koulukuvaus ja joku retki jonnekin saarelle missä varmaan juhlitaan kun ollaan päästy seiskalla ja sitten ne tavallisimmat aiheet. Päihteet ja niiden käyttö, koulukiusaaminen, oppiminen, vastuu jne.
Hirveän pitkiä päiviä tulossa. Kaikki päivät, paitsi keskiviikko, jolloin on 7 tuntia!, ovat 6 tunnin päiviä. Voi kamala. Ala-asteella sentään oli niitä viiden tunnin päiviä, mutta nyt ei sitten yhtään. Mutta lukkari näyttää hyvälle. Ei musaa eikä ussaa tässä lukkarissa. Ruotsia kolme tuntia viikossa. :? Sanokaas onko ruotsi vaikeeta? Matikkaa neljä tuntia viikossa, :cry: :evil: Se on paha juttu. Aineen kirjoituksessa saa kuulemma kuunella musaa, vau!
Saa sitten nähdä minkälaisia opettajat ovat ja onko siellä ketään inhottavaa, kuten Kalkaroksia tai/ja Pimentoja Pahimmassa tapauksessa molempia.
Päästiin ehti ruokailun jälkeen kotiin ja alamäki oli niin ihanaa mennä ja ostin sitten matkalla kolme tikkaria ja valehtelin äidille, että ne saatiin koulusta ekan päivän kunniaksi. En edes tiedä miksi valehtelin, koska en usko että se olisi kauheasti suuttunut, mutta se tuntui hyvältä idealta ja pikkusiskoni alkoi vielä parkumaan kun näki tikkarini ja äiti olisi suuttunut jos en olisi tuonut Ainollekin. (Halusin juhlia onnistunutta päivää syöden kaikki tikkarit. Olenko ahne? Ne oli semmoset 10centin tikkarit)

Olipas kivaa taas selittää, vaikka teitä ei kiinnostaisikaan niin ainakin muistan ekan koulupäiväni ylä-asteella. :wink:
Three stages of life:

1. Birth
2. WHAT THE FUCK IS THIS
3. Death
Omppuli
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja Sepe » Ma Elo 11, 2008 12:08

Pikkusiskon koneella olen, kun oma ei enää suostu edes käynnistymään. (no¨hurisee vähän ja päästää pitkän "piip" äänen eikä sa näyttöön singaalia...). Ei kivaa.

Suomelle ensimmäiset mitallit Pekingistä. Erikivaa.
Raimo
Sepe
Sieni

ViestiKirjoittaja kirja » Ma Elo 11, 2008 12:22

leevi.talikka kirjoitti:(no¨hurisee vähän ja päästää pitkän "piip" äänen eikä sa näyttöön singaalia...)

Aivan täysin samoja oireita kuin mitä täällä oli. Lisäksi tämä muutaman piippauksen jälkeen sammui, ja käynnistyi itsestään.

Suoittelen sitä huoltoa.
~kirja
Onko nyt liian myöhäistä myöhästyä?
kirja
Valkokärpässieni

ViestiKirjoittaja Sepe » Ma Elo 11, 2008 12:33

Omppuli kirjoitti:Torstaina on jo koulukuvaus

Aikas aikasin

Omppuli kirjoitti:Hirveän pitkiä päiviä tulossa. Kaikki päivät, paitsi keskiviikko, jolloin on 7 tuntia!, ovat 6 tunnin päiviä.

Elämä on rankkaa.

Omppuli kirjoitti: Ruotsia kolme tuntia viikossa. :? Sanokaas onko ruotsi vaikeeta?

No jaa. Riippuu enimmäkseen miten sen opisekluun suhtautuu. Minä en kylläkään osaa opiskella/puhua Ruotsia kovinkan hyin, muta tähän mennessä tunneilla on ollut melko rento ja lepposa meininki. Kattellaas nyt, kun jopa ruotsin opettaja vaihtui vaikka se on yläasteen opettaja ja kaikkea.
Raimo
Sepe
Sieni

ViestiKirjoittaja Seppo Paarma » Ma Elo 11, 2008 12:36

Huollot helvettiin! Tämä on siis oma mielipiteeni, koska olen tottunut korjaamaan joka ikisen koneen tässä taloudessa omin käsin. Mun mielestä ne veloittaa turhasta jonka jokainen pystyisi tekemään itse ja kaikenlisäksi esittävät asiantuntevaa. Itsellä on muuten sama vika tuossa viereisessä koneessa nyt, ja jos (kun) saan sen toimimaan niin voin ilomielin kertoa miten homma hoituu.. btw. saisin Pentium 4 koneen 2x 512mb + 1x 256mb = 70 - 0,50.
karuselli
Seppo Paarma
Sieni

ViestiKirjoittaja Sepe » Ma Elo 11, 2008 12:38

Seppo Paarma kirjoitti:Huollot helvettiin! Tämä on siis oma mielipiteeni, koska olen tottunut korjaamaan joka ikisen koneen tässä taloudessa omin käsin. Mun mielestä ne veloittaa turhasta jonka jokainen pystyisi tekemään itse ja kaikenlisäksi esittävät asiantuntevaa. Itsellä on muuten sama vika tuossa viereisessä koneessa nyt, ja jos (kun) saan sen toimimaan niin voin ilomielin kertoa miten homma hoituu.. btw. saisin Pentium 4 koneen 2x 512mb + 1x 256mb = 70 - 0,50.

Jos huomen viitisit käväst tääl vilkaseen sitä tiatokonetta niin kattellaan sit miten homma sujuu...
Raimo
Sepe
Sieni

ViestiKirjoittaja Seppo Paarma » Ma Elo 11, 2008 12:39

leevi.talikka kirjoitti:Jos huomen viitisit käväst tääl vilkaseen sitä tiatokonetta niin kattellaan sit miten homma sujuu...

Vankka uskomukseni on, että näytönohjaimessa on pölyä tai se on irti jostain kohtaa.
karuselli
Seppo Paarma
Sieni

ViestiKirjoittaja Omppuli » Ma Elo 11, 2008 12:39

Me jotkut emme ole ihan niin asiantuntevia kuin sinä, Paarma. Miten sä osaat korjata niin hyvin koneita? Eikös niistä voi tulla jotain sähköiskuja tai jotain? En tiedä tietsikoista paljon mitään...
Three stages of life:

1. Birth
2. WHAT THE FUCK IS THIS
3. Death
Omppuli
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja kirja » Ma Elo 11, 2008 12:42

Seppo Paarma kirjoitti:Mun mielestä ne veloittaa turhasta jonka jokainen pystyisi tekemään itse ja kaikenlisäksi esittävät asiantuntevaa.

Totta.
Aivan liian kallista verrattuna huollon kestoon (alkuvuonna liki 70 päivää, ja normaalihinta), mutt kun itse en osaa, niin ei ole muutakaan vaihtoehtoa.
Ps. Subsilver 2:ta muokattu hieman. Kuka löytää ensimmäisenä eron ;)

~kirja
kirja
Valkokärpässieni

ViestiKirjoittaja Seppo Paarma » Ma Elo 11, 2008 12:43

Omppuli kirjoitti:Me jotkut emme ole ihan niin asiantuntevia kuin sinä, Paarma. Miten sä osaat korjata niin hyvin koneita? Eikös niistä voi tulla jotain sähköiskuja tai jotain? En tiedä tietsikoista paljon mitään...

Sähköiskuja ei saa jos ottaa johdon pois seinästä, antaa sen jäähtyä hetken ja välttää staattista sähköä. Esim, jos pitää samassa nipussa juuri irroitettuja muistikampoja niin tuloksena voi olla se että molemmat kärähtää.. Enkä usko että se muille
voi tuottaa ongelmia, koska itselläni on vain se tietotaito, mutta hirveet nakkisormet. Olen huono käsittelemään osia, ja uskoisin että jotkut koulun käsitöissä hyviä numeroita saaneet osaisivat paremmin käsitellä niitä.. Yksi syy osaamiseen voi olla se, että enollani on paljon näitä tietokoneen osia ja siellä tulee käytyä suht' usein, ja elektroniikka on kiinnostanut kauan.

- Pasi Viheraho jr.
karuselli
Seppo Paarma
Sieni

ViestiKirjoittaja Sepe » Ma Elo 11, 2008 12:50

Pasi Viheraho, totta mooses. Kyllä tuo vähän pännii kun ei omalle koneelle pääse. Tässä kannettavassa on niin huono äänentoisto ja gimpkin puuttuu... yhyy. Kirjoitaminenkin tavallista hankalampaa.
Raimo
Sepe
Sieni

ViestiKirjoittaja Seppo Paarma » Ma Elo 11, 2008 12:54

leevi.talikka kirjoitti:Kirjoitaminenkin tavallista hankalampaa.

Sen kyllä huomaa.
karuselli
Seppo Paarma
Sieni

ViestiKirjoittaja Sepe » Ma Elo 11, 2008 12:56

kirja hellitä. Ei nyt mennä pilaamaan hienoa teemaa. Nämä ruksit ovat suoraansanoen kamalia.
Raimo
Sepe
Sieni

ViestiKirjoittaja Seppo Paarma » Ma Elo 11, 2008 12:57

leevi.talikka kirjoitti:kirja hellitä. Ei nyt mennä pilaamaan hienoa teemaa. Nämä ruksit ovat suoraansanoen kamalia.

Jep. Tulikin mieleen että vois suunnitella hienommatkin.
karuselli
Seppo Paarma
Sieni

ViestiKirjoittaja Sepe » Ma Elo 11, 2008 1:07

Eieieieieieieiei. Nuoli on vähän liian suuri. Antaisit niiden vanhojen olla, koska ne ovat ne parhaat. Turha mennä pilaamaan parasta teemaa koko foorumilla.
Raimo
Sepe
Sieni

ViestiKirjoittaja kirja » Ma Elo 11, 2008 1:10

Pienempi nuoli. :)

Mikä on foorumin huonoin teema?

~kirja
kirja
Valkokärpässieni

ViestiKirjoittaja Sepe » Ma Elo 11, 2008 1:13

En tiedä koska pysyn tässä wanhassa. Ei mitään väliä millainen nuoli siinä on. Kunhan saisi sen vanhan takaisin.
Raimo
Sepe
Sieni

ViestiKirjoittaja Omppuli » Ma Elo 11, 2008 1:15

Kaikki paitsi Vista, VistaX ja GreenGrass.
Three stages of life:

1. Birth
2. WHAT THE FUCK IS THIS
3. Death
Omppuli
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja kirja » Ma Elo 11, 2008 1:28

Pitääkö kukaan darksunyellowista?

~kirja
kirja