Hämmästyttävän nopeasti Gertsi potkaisi Dolohovia tietyn verran vyön alapuolelle. Dolohov huusi kimeästi.
"Tappakaa ne!" Dolohov vingahti kun Gertsi ja Littlerat pyrähtivät juoksuun.
"Laske se sauva maahna, tytteli, niin ketään ei satuteta" kuului ääni tyhjyydestä. Sieppeli ei laskenut taikasauvaansa.
"Minä sanoin, laske se MAAHAN!" sama ääni huudahti. Salamannopeasti joku hyppäsi pimeydestä miekan kanssa ja sivalsi sillä kohti Sieppeliä. Gustaffsson nosti oman miekkansa ja sai pysäytettyä iskun juuri ajoissa. Hyökkääjä oli pukeutunut kokonaan mustaan asukokonaisuuteen kommandohuppua unohtamatta.
"Uhmaa minua, uhmaat henkeäsi" hyökkääjä sanoi. Gustaffsson nosti miekkansa ja veti sauvansa esiin. Kuului
viuh ja sauva katkesi keskeltä.
"Miekat vain" hyökkääjä sanoi. Gustaffsson nielaisi ja nyökkäsi.
"En garde, ystäväiseni" hyökkääjä sanoi ja aloitti iskusarjan, jonka Gustaffsson sai juuri ja juuri torjuttua. Hänelle itselleen ei kuitenkaan jäänyt aikaa iskeä. Seuraava isku heitti miekan pois Gustaffssonin kädestä.
"Minä voitin. Sinä kuolet" hyökkääjä sanoi.
"Pörri? Oletko kunnossa?" Nimue kysyi auttaen Pörrin, joka oli juuri virvoitettu, seisomaan.
"Päähän sattuu ja minun on nälkä, mutta muuten taidan olla kunnossa" Pörri sanoi. Juuri silloin he kuulivat askelia. Joku oli tulossa. Pimeydestä ilmestyi Sepe, jonka silmät olivat oudon terävät.
"Sepe! Mitä sinulle on-" Nimue aloitti, mutta lopetti huomaten Sepen kädessä olevan verisen miekan ja mustan asun, joka Sepellä oli päällään.
[Lisäsin vähän jännitystä

)