Siivoaminen ja sotkut

Keskustele kaikesta mitä mieleen juolahtaa ja mikä ei sovi muihin alueisiin.

Siivoaminen ja sotkut

ViestiKirjoittaja kirja » Pe Elo 22, 2008 4:29

Mitä mieltä sinä olet siivoamisesta, onko se aivan turhaa, vai tuleeko se itsestään? Entäpä sotkusta, keräätkö likaa? Minkälaisia siisteyskäsityksiä Tarvehuoneen väellä on, häiritseekö sekasotku, vai pidättekö enemmän "hallitusta" kaaoksesta?
Jos olet siisti, mieti miten siivoat, käytätkö säännöllisesti aikaa siivoamiseen, vai tuleeko automaattisesti laitettua tavarat paikoilleen?
Olisi myös kiinnostavaa tietää, voiko sotkeva ihminen kuitenkin muuttua siisteiksi ihmisiksi, eli onko joukossamme ihmisiä, jotka aikoinaan ovat olleet sotkuisia, mutta ovat kasvaneet siisteiksi? Kekitkö siihen jonkun syyn, kuten esim. siisteyskilpailu? :D
Kotityöt. Teetkö yhtään kotitöitä? Kuka teillä kotona siivoaa. Kuinkin yllättävän monissa perheissä äiti huomaamattaan hoitaa kaiken siivouksen. Korjaavatko kaikki perheenjösenet omat jälkensä/sotkunsa, vai odottaako joku (vaikka isä), että joku muu siivoaa jäljet?

Minä pidän siivoamisesta, sillä silloin kaikki tavarat yms. ovat järjestyksessä ja kaikki löytyy helpommin. Kun siivoan ja yritän pitää kaiken järjestyksessä, niin lopulta kaikki sotkeentuu jotenkin. Tosin se johtuu ehkä siskostani ja veljestäni, jotka hoitavat minunkin huoneeni sotkemisen siinä, missä omansakin, mutta... Minuakaan ei haittaa, vaikka huoneeni on sotkuinen, jos vain löydän tavarat, jolloin minä saan kaiken hyödyllisen. Mutta välillä joutuu kuuntelemaan valitusta huoneen siisteydestä, mutta ei se niin haittaa... kai. Eli minua ei yhtään haittaa, vaikka asuisin sotkussa.

~kirja

// Olin juuri muokkaamass viestiäni Vuotiksessa, ja sekosin. :D
Onko nyt liian myöhäistä myöhästyä?
kirja
Valkokärpässieni

Re: Siivoaminen ja sotkut

ViestiKirjoittaja Seppo Paarma » Pe Elo 22, 2008 4:33

En oikein tykkää siivoamisesta, mutta siisti huone on aina siisti huone. En ole nyt siivonnut huonetta noin kuukauteen. Ei kovin hyvältä näytä. Viikonloppuna kai pitäisi ryhdistäytyä.
karuselli
Seppo Paarma
Sieni

ViestiKirjoittaja Sepe » Pe Elo 22, 2008 5:17

Meikäläinen pitää huoneen yleensä siistinä, koska en esim. heittele vaatteitani lattialle (sen sijaan tuolille). Viimeksi kun imuroin kotona totesin sen hauskaksi puuhaksi, mutta eipä ole tullut imuroitua sitten sen jälkeen.
Raimo
Sepe
Sieni

ViestiKirjoittaja Sieppeli » Su Elo 24, 2008 7:19

Minä olen taitava sotkemisessa. Siivosin tuossa eilen ja nyt pöytä näyttää siltä että vietän 24/7 sen ympärillä. Vaatteet eivät mene likapyykkiin vaan ovat viikkoja joko lattialla sängyn vieressä tai tuolilla, samassa kasassa kuin kirjat. Astioita en jaksa viedä pois, niitä kasaantuu pöydälle ihan mukavasti, roskakori on täynnä aina liiankin pitkään ja kaikki on levällään. Suomeksi, inhoan siivoamista.

Koulussa köksässä olin kuitenkin kaikkein siistein ihminen. Vahdin aina ettei mihinkään jäänyt likaa (ettei olisi tarvinnut siivota jälkeenpäin O_O) tiskit pesin huolellisesti ja tökin muita siivoamaan. Tai siivosin itse ylimääräisesti. Olen nopea siivoamaan jos sille päälle satun. Ja hyvin huolellinenkin. Mutta kotona ei jaksa.
Siivotkoon äiti, yleensä ajattelen.. Mun mitään siivota tarvi, sitten kun huone näyttää sotkuselta ni vaatteet pesuun, astiat pesuun ja lehdet sun muut piiloon. Ylimääräiset paperit pinoon ja näin edespäin, johan näyttää siistiltä.

Kaapit ovat se ongelma. Jos aloitan niiden siivoamisen, ne näyttävät ehkä lopettaessa hieman siistimmältä. Jaksa sitäkään viedä loppuun, löytää ne tavarat silti.
"Any happy little thought?"
Sieppeli
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja Omppuli » Ti Joulu 23, 2008 7:50

Olen sotkuinen tyyppi, kuten rakas äitini jaksaa aina muistuttaa. Siivoan kerran viikossa huoneeni ja voitte varmaan kuvitella millaisessa kunnossa se aina suurimmaksi osaksi on. Oikeastaan teidän mielikuvituksenne ei riitä, mutta kukaan ei koskaan vieraile huoneessani, joten kehenkään ei tarvitse tehdä vaikutusta.
Minä olen taitava sotkemisessa. Siivosin tuossa eilen ja nyt pöytä näyttää siltä että vietän 24/7 sen ympärillä. Vaatteet eivät mene likapyykkiin vaan ovat viikkoja joko lattialla sängyn vieressä tai tuolilla, samassa kasassa kuin kirjat. Astioita en jaksa viedä pois, niitä kasaantuu pöydälle ihan mukavasti, roskakori on täynnä aina liiankin pitkään ja kaikki on levällään. Suomeksi, inhoan siivoamista.

Täysin sama juttu minulla Sip. Ja joskus minulle tulee siivoustuuli, jolloin siivoan kaiken ja jotta minut saa liikkeelle saa äiti uhata tietokoneen pois viemisellä ennen kuin saa minuun liikettä. En pysty siivoamaan ilman musiikkia tai ainakin hyvin hitaasti.

Minäkin inhoan siivoamista, mutta en minä muuten sotkuisista paikoista tykkää. Oma huone on se rajapaikka. Koulussa esimerkiksi kotsan tunneilla pidän myös huolen, että siellä on siistiä. Ei sitten tartte open käskystä mennä siivoamaan jälkeen päin.
Three stages of life:

1. Birth
2. WHAT THE FUCK IS THIS
3. Death
Omppuli
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja Nat » Ti Joulu 23, 2008 8:36

Siivoaminen on tylsää, mutta on kiva kun tavarat ovat oikeilla paikoillaan. En erityisemmin pidä sotkusta ja äiti pakottaa siivoamaan joka viikko(vain imuroimaan) ja isot siivoukset tehdään aina puolen vuoden välein. Sillein pääsee helpommalla ja samalla sisarukset kasva, joten alkaa työt vähän vähentyä^^

Nat
Nat
Logotaiteilija

ViestiKirjoittaja Siilinpiikki » Su Kesä 03, 2012 9:22

Joo tässä siskon kanssa oltu muutama päivä yksin kotona huolettomasti ja huomiseksi pitäisi olla siistiä... Koska alkaisisin siivoamaan?
KuvaKuvaKuvaKuva KuvaKuva
Siilinpiikki
Sieni

Paluu Yleinen pulina