Jos olet siisti, mieti miten siivoat, käytätkö säännöllisesti aikaa siivoamiseen, vai tuleeko automaattisesti laitettua tavarat paikoilleen?
Olisi myös kiinnostavaa tietää, voiko sotkeva ihminen kuitenkin muuttua siisteiksi ihmisiksi, eli onko joukossamme ihmisiä, jotka aikoinaan ovat olleet sotkuisia, mutta ovat kasvaneet siisteiksi? Kekitkö siihen jonkun syyn, kuten esim. siisteyskilpailu?
Kotityöt. Teetkö yhtään kotitöitä? Kuka teillä kotona siivoaa. Kuinkin yllättävän monissa perheissä äiti huomaamattaan hoitaa kaiken siivouksen. Korjaavatko kaikki perheenjösenet omat jälkensä/sotkunsa, vai odottaako joku (vaikka isä), että joku muu siivoaa jäljet?
Minä pidän siivoamisesta, sillä silloin kaikki tavarat yms. ovat järjestyksessä ja kaikki löytyy helpommin. Kun siivoan ja yritän pitää kaiken järjestyksessä, niin lopulta kaikki sotkeentuu jotenkin. Tosin se johtuu ehkä siskostani ja veljestäni, jotka hoitavat minunkin huoneeni sotkemisen siinä, missä omansakin, mutta... Minuakaan ei haittaa, vaikka huoneeni on sotkuinen, jos vain löydän tavarat, jolloin minä saan kaiken hyödyllisen. Mutta välillä joutuu kuuntelemaan valitusta huoneen siisteydestä, mutta ei se niin haittaa... kai. Eli minua ei yhtään haittaa, vaikka asuisin sotkussa.
~kirja
// Olin juuri muokkaamass viestiäni Vuotiksessa, ja sekosin.