Hayo Mizyakin luomukset

Tappajahai vai James Bond? Vai James Bond joka syö tappajahaita?

Hayo Mizyakin luomukset

ViestiKirjoittaja Kira » Su Elo 26, 2007 6:22

Noh, lyhyesti ja ytimekkästi: katsotko japanileffoja? Nostaako Henkien Kätkemä kyyneleet silmiisi? Jääkö Totoron rytmikäs tunnari soimaan päähäsi? Inhoatko/Pidätkö näistä animaatioista?

Itse olen hullaantunut Mizyakin tuotantoon. Ensimmäisenä näin Totoron elokuvateatterissa ja siitä lähti huima kyytini japsien animemaailmaan. Omistan itse Henkien Kätkemän, Liikkuvan Linnan sekä Kissojen Valtakunnan. Kun vielä sen Totoron sekä Kikin lähettipalvelun saisi kokoelmiini.
Pidän näistä elokuvista niiden taianomaisen tunnelman, upeiden hahmojen sekä hienon juonen ansiosta. Koskettavaa, kaunista ja suloista. *hyräilee* Totoro, totoro tididididi Totoro Totoroo.
Niin kuin peura kaipaa vettä kaipaan luokses minäkin.
Kira
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja Meenai » Su Syys 09, 2007 9:20

Henkien kätkemä oli aivan ihana. Kyyneliä ei kuitenkaan tullut silmään, mutta se oli aivan ihana, mahtava, jännittävä.
Muitakin Mizyakin elokuvia olisi ihan kiva nähdä. Erityisesti Liikkuva Linna kiinnostaisi.
Meenai
Sieni

Paikkakunta: Jossain missä vesi ympäröi kaupungin ja jonka päälle pilvet kokoontuvat vuosikokousta pitämään

ViestiKirjoittaja jossujb » To Loka 04, 2007 10:21

Joo, kyllä Henkien kätkemä on loistava elokuva, ei voi muuta sanoa. Mielikuvitus on kyllä sitä tehdessä käynyt ylikierroksilla, mutta ei voi kuin ihailla.

Liikkuva linnakin oli hyvä, tosin siinä ei mielestäni alkuperäisen kirjan ideaa, sen humoristisuutta ainakaan, ei tavoitettu lähes ollenkaan. Mutta Turhatar on kyllä karmaisenvan upeasti toteutettu. Aika paljon otetu vapauksia, mutta toisaalta, hyvän elokuvan täytyykin olla vapaa ja rohkeasti muutta sitä mikä muuttamisen arvoista on.
jossujb

ViestiKirjoittaja Zenzibar » To Loka 04, 2007 7:26

itse olen ainoastaan nähnyt Liikkuvan Linnan, enkä muute oikien perusta tuosta animesta. LL oli kuitenkin hyvä ja hieno kokemus, koska harvemmin tulee edes vilkaistua noita japanilaisia piirroselokuvia. Todella hienosti toteutettu, ehkä hieman sekava, jos tarkkoja ollaan, mutta perusasiat ymmärsin kuitenkin.

Hnekien kätkemästä senverran, että olen tainnut siitä pätkiä nähdä, en ole varma....

-Zenz
For the sake of Revenge!
Zenzibar
Vuoden pahis 09

Paikkakunta: Jossain tähtien takana ja pimeyden keskellä on paikka, josta minut saattaa löytää...

ViestiKirjoittaja Omppuli » To Loka 04, 2007 8:24

En ymmärrä mikä henkien kätkemässä viehättää tai ymmärrän, mutta minusta se on pelottava. Ei siis sillä lailla niin kuin kauhuelokuva, mutta ahdistava. Tulee mieleen vanha painajaiseni, jota en osaa selittää. En pidä siitä, en ollenkaan. Liikkuvaa linnaa en uskalla edes katsoa. Okei, haluan katsoa sen, sillä kirja on hyvä, mutta sen sitten näkee.
Three stages of life:

1. Birth
2. WHAT THE FUCK IS THIS
3. Death
Omppuli
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja jossujb » Ma Loka 08, 2007 5:33

Henkien kätkemä kyllä tosiaan on kyllä aika ahdistava elokuva joistakin kohdin... varsinkin se kohta jossa se Nimetön-heppuli oksentaa kaikkea syömäänsä ja ajaa sitä Chihiroa (vai miten se nimi kirjoitetaan :P ) ympäriinsä. Mutta on siinä paljon ihania koskettavia kohtiakin... kuten se missa Haku ja Chihiro putoaa taivaalta, kun Chihiro keksi mikä Hakun oikea nimi on... kainista...

Sitten vielä siitä Kissojen valtakunnasta: Harvoin olen ollut sitä mieltä, että Dubbi olisi suomeksi hyvä. Tässä se oli, minusta parempi kuin japanilaiset äänet. tarinakin oli loistava, ihana se ihastumisen poikanen paronin ja tuttelin välillä. Tosin olen sitä mieltä, että maga oli parempi, elokuva pikkasen lässähtää keskellä, parantaa toki loppua kohden.

Muita japanileffoja olen katsonut harvemmin... anijesarjoita nyt keräsin kaikki Fruits Basketsin osat, mutta niissä oli toivottoman huonot tekstitykset, että netistä sai englanniksi paremmin katseltua. Hyvä sarja muuten. pitäis katsella japanilefoja enenmmänkin, olen kyllä yleensä tylännyt.
jossujb

Paluu TV ja elokuvat