Kirjoittaja Omppuli » Su Joulu 02, 2007 2:33
Danielilla ei ollut kuitenkaan harmainta aavistusta saada kiveä ilman Omppulia. Omppulista olisi ollut suuri hyöty. Yksi ainokainen valokuva oli säästynyt Danielin raivokkaasta hyökkäyksestä, mutta se lojui nyt lattialla. Siinä oli Omppuli, joka katsoi Danielia hiukan moittivasti kun näki muut valokuvat paperisilppuna ja tuhkana, mutta valokuva Omppuli hymyili ja vilkutti sitten Danielille. Daniel katsoi raivoissaan valokuvaa ja kohotti taikasauvansa räjäyttääkseen viimeisen valokuvan. Valokuva-Omppulin hymy hyytyi ja tämä nosti kädet pään suojakseen kun valokuva kärähti tuhkaksi. Daniel siivosi sotkun ja alkoi kävellä ympyrää. Pörri voisi toki auttaa häntä, mutta Daniel tarvitsi lisää väkeä, mutta kuka auttaisi häntä? Daniel ei tiennyt kysymykseen vastausta.
Omppuli hääti ajatukset Onnenkivestä. Häntä ei kiinnostanut koko möhkäle enää. Omppuli oli onnellinen ilmankin kiveä ja ei sillä aitoa onnea saisi. Omppuli katsoi hellästi Dannya, joka leikki Marcusin kanssa. Sitten hän taas ajatteli Danielta. Miksi tämä oli halunnut siepata Zerian? Zenzibar oli raivoissaan ja puhisi itsekseen ja nimitti Danielia kaikilla mahdollisilla haukkumanimillä. Zeria istui keittiön pöydässä kaakao-muki kädessään ja tuijotti tyhjyyteen. Omppuli istahti Zerian viereen, joka käänsi katseensa Omppuliin.
"Miksi Dannyn isä halusi siepata minut, Omppu-täti? En ole tehnyt mitään pahaa", Zeria sanoi ja hänen silmiinsä kohosivat kyyneleet. Omppuli huokasi.
"Daniel on vihainen minulle ja minä hänelle. Hän kai ajatteli kostaa minulle tällä tavalla", Omppuli sanoi surullisena.
"Miksi Daniel-setä tekisi sellaista? Miksi hän haluaa kostaa minun kauttani? Miksei hän ottanut Dannya?" Zeria kysyi. Fiksu tyttö. Minä en olisi hoksannut tuota, Omppuli ajatteli.
"Sinä olet kiltti ja fiksu tyttö, Zeria. Minä lähden puhumaan Danielille. Sano Zenzibarille minne olen mennyt. Daniel on mennyt liian pitkälle", Omppuli sanoi ja nousi ylös. Sitten hän sanoi itsekseen:
"En ole varma palaanko ehjänä, mutta riski on otettava."
Zeria näytti säikähtäneeltä ja kun Omppuli oli kaikkoontunut, hän riensi Zenzibarin luo.
"Äiti, äiti! Omppu-täti meni Daniel-sedän luo ja hän sanoi että ei välttämättä palaa ehjänä kotiin. Onko hän pulassa?" Zeria kysyi. Danny lopetti leikkimisen ja käänsi katseensa Zenzibariin.
"Onko äiti pulassa, Zenz-täti?" Danny kysyi huolestuneena.
Gustaffsson katsoi ihmeissään vaimonsa perään, mutta kohautti sitten olkiaan ja otti päivän profeetan pöydältä ja alkoi lukea sitä. Sieppeli hääräsi keittiössä ja mietti Marcusta. Ei tätä käynyt estäminen kun toinen oli juuri löytänyt kaverin, mutta entäs sitten koulussa? Entäs jos nämä joutuisivat eri tupaan? Siihen kaatuisi ystävyys ja hänen poikansa murtuisi. Se ei kävisi päinsä, mutta nyt oli liian myöhäistä enää perua. Pojat olivat ystävystyneet, nyt täytyi vain alkaa valmistella Marcusta mahdolliseen iskuun ja pian, sillä Dannyhan menisi Tylypahkaan jo ensi vuonna!
Omppuli koputti varovasti Danielin ovea. Daniel avasi oven juron näköisenä ja kun hän näki Omppulin, joka katsoi varuillaan Danielia, hän aikoi sulkea oven, mutta Omppuli esti sen.
"Daniel, meidän täytyy puhua muutamasta asiasta", Omppuli sanoi. Daniel mietti hetken, mutta päästi sitten Omppulin sisään. Omppuli katsoi sotkuista taloa ja meni sitten sohvalle olohuoneeseen. Daniel tuli perässä.
"Daniel, minä olen pahoillani että sanoin sinulle sellaista. Kaikki me olemme yhtä taitavia. Daniel kiltti, kerro miksi sinä yritit siepata Zerian. Mitä pahaa hän on sinulle tehnyt? Jos tahdot vahingoittaa minua niin sieppaa minut, mutta älä viattomia lapsia", Omppuli sanoi.
"En minä sinua halua vahingoittaa", Daniel sanoi hiljaa. Omppulin silmät pyöristyivät yllätyksestä.
"Mitä sinä sitten haluat?" Omppuli kysyi.
Three stages of life:
1. Birth
2. WHAT THE FUCK IS THIS
3. Death