Zenzibar heräsi pää pyörällä ja käsivartta kivistäen. Missään ei näkynyt huppupäisiä hahmoja, tai Danielia. Myös Gustaffson ja lapset olivat hävinneet. Sieppeli situi vähänmatkan päässä Zenzibarista päätään pidellen.
"Mitä tapahtui?" Zenzibar kysyi nousten huojuen seisomaan.
Sieppeli yski savua ja pudistlei hetken päätään. "En -köh- oikein tiedä. Jotakin räjähti ja sitten kaikki pimeni. Heräsin vähän aikaa sitten, ja kaikki olivat kadonneet!"
Zenzibar vilkaisi sivulleen ja huomasi taikasauvansa Omppulin vieressä. Omppuli oli yhä tajuton.
"Missä Gustaffson on?" Zenzibar kysyi huolestuneesti.
"No en minä tiedä!" Sieppeli kivahti. "Luuletko että minä istuisin tässä jos tietäisin?!"
Zenzibar nosti kätensä pystyyn, kuin rauhan eleenä.
Mikä Sieppeliä vaivasi? Ei hän yleensä tiuskinut tuollalailla.
"Omppuli kulta, herää." Zenzibar töni varovasti tyttöystäväänsä.
Omppulin silmät raottuivat ja hän voihkaisi hiljaa. "Mitä tapahtui?"
"En oikein tiedä", Zenzibar vastasi.
"Missä Gustaffson on ja lapset?!" Omppuli nousi ylös.
"Kerropa se päivänsäde!" Sieppeli murahti ja nousi itsekin seisomaan.
Omppuli katsoi häntä kummastuneena. "Mikäs häntä vaivaa?"
Zenzibar kohautti olkiaan näyttäen huolestuneelta. "En tiedä. Missäköhän Daniel on? Sälliksi käy poikaparkaa, hän ei tainnut olla ihan järjissään..."
"Vai parkaa! Hah! Odottakoon vain, kun minä saan hänet käsiini, hän on enemmän kuin kuollut!" Sieppeli karjaisi verenhimoisesti.
Omppuli katsoi vuoronperään Sieppeliä ja Zenzibaria. "Mikä ihme teitä vaivaa? Oletteko te vaihtaneet luonteitanne tai jotain?"
"Mitne niin?" Molemmat kysyivät yhtäaikaa, Zenzibar kummastuneesti, Sieppeli tiuskaisten.
Omppuli kohautti olkapäitään. "Mietin vain..."
Heille on varmasti käynyt jotain outoa, Omppuli ajatteli itsekseen,
Sieppeli on vihainen kuin ampiainen ja Zenzibar hyvyyden perikuva. Aivan kuin Zenzibarin paha puoli olisi siirtynyt Sieppelin ja Sieppelin hyvä puoli taas Zenzibariin...
Gustaffson harhaili poikien kanssa metsässä, ja epäili eksyneensä. Zeriaa ei näkynyt. Metsä alkoi onneksi pikkuhiljaa näyttää tutulta, ja Gustaffson erotti kaukaa puhetta. Ei mennyt minuuttiakaan, kun hän löysi aukealle, mistä oli hetki sitten hävinnyt. Tosin ilman Zeriaa, ja täysin pöllämystyneenä.
Mitä oli tapahtunut? Hän näki naiset ja lähti kohti heitä hieman varautuneesti.
"Gustaffson!" Zenzibar tervehti ensimmäisenä, ja oli halaamassa miestä, mutta vaurioitunut käsi esti sen. "Auts."
Sieppeli ahlasi hieman jäykästi miestään ja nosti sitten pojan syliinsä. "Marcus, miski ihmeessä sinä lähdit outojen ihmisten matkaan? Enkö minä ole sata kertaa kieltänyt!" Sieppeli torui poikaansa.
"NO mutta kulta! Marcus on avsta lapsi, ei se ollut hänen syynsä", Gustafson toppuutteli vaimoaan.
Zenzibar vilakisi ympärilleen. "Missä Zeria on?"
Omppuli halasi poikaansa kyyneleet silmissä, mutta Zenzibarin tytärtä ei näkynyt missään.
Gustaffson siirsi varovasti painoa jalalta toiselle ja piti tiukasti kiinni taikasauvastaan selkänsä takana. "Olen pahoillani Zenzibar, minä... yritin etsiä häntä, mutta Zeriasta ei näkynyt jälkeäkään..."
Zenzibarin silmiin nousi kyyneliä, mutta hän taputti Gustaffsonia olkpäälle ja mutisi. "Ei se mitään, ei se ollut siinun syysi..."
Sieppeli katsoi murhaavasti miestään. "Tiedän, ettei Zenzibar ole parhaita ystäviämme juuri tällä hetkellä, mutta olisit sinä voinut hänen tyttärensä etsiä! Viaton luontokappale!" Tämä tiuski.
Gustaffson silmäili naisia varautuneena, ja täysin yllättyneenä. Hän vilkaisi Omppulia. "Mikäs heitä vaivaa?"
Omppulin selitettyä vaihdos teoriansa, Gustaffson istui maahan. Tämä tästä vielä puuttui! Hyvä Zenzibar ja paha Sieppeli!"
Zeria oli seurannut Danielia, sillä hän oli jotenkin erkaantunut Gustaffsonista ja pojista. Hän näki kuinka Daniel-setä juoksi pakoon ja Zeria meni perässä. Pörrin luona, Zeria piiloutui puun taakse, kunnes Daniel oli sisällä.
Zeria hiipi varovasti ikkunaan, nähdäkseen mitä sisällä tapahtui. Hänen silmänsä laajenivat. Huoneen keskellä oli pullo, ja ilmeisesti Pörrin sukulaisia, pelasi pullonpyöritystä nauraen. Daniel ja Pörri seisoivat ovensuussa, ja Daniel katsoi näkyä kummastuneena. Zeria ei kuullut mitä Pörri sanoi, mutta ilmeestä päätellen hänkin oli hieman hämmästynyt...
[Huhhuh..

Mwaah, sainpas tehtyä, ja sain tuin pullonpuörityksenkin tänne!

Tää jatko on omistettu sulle Sipi!

]