Artemis Fowl

Henkevä tai vähemmän henkevä keskustelu kirjoista ja runoudesta.

Artemis Fowl

ViestiKirjoittaja Zenzibar » La Loka 27, 2007 6:17

Kuka on lukenut kyseistä sarjaa? *nostaa käden ylös* Kuka on lukenut kaikki sarjan kirjat (tähän mennessä ilmestyneet)? *nostaa taas kätensä ylös*

Mitä piditte? Lempihahmonne? Kirjat yleisesti? Lempi kirja? Paras kohta? Jotain muuta mainittavaa?

Itse tutustuin kyseiseen sarjaan ja kirjailijaan (Eoin Colfer) parisen vuotta sitten. Ensimmäisen kirjan luettuani, nappasi käteeni toisen, sitten kolmannen, neljäs tuli mukaan prismasta ja viides tänävuonna kirjakaupasta.

Aivan mahtavia kertakaikkiaan, huumoria, jännitystä, ripaus romantiikkaakin, surua, iloa ja kaikkea siltä väliltä! Sarja kyllä on parhainpia lukemiani ja pari muutekin Colferin teosta on eksynyt kirjahyllyyni (supernaturalisti ja toivomuslista), niin paljon minä AF:stä pidin!
Lempihahmoni on joko Foaly tai Mulch! Semmosia veijareita molemmat fiksujakin, ei siinä :D Muutkin hahmot ovat loistavasti toteutettuja, etenkin Artemis Fowl nuorempi itse. Butler, on henkivartijan hommansa todella kiintynyt ja hänen ja Artemiksen suhteesta on ihana lukea. He ovat kuin isä ja poika. Tai isoveli ja pikkuveli (kumpi sitten lieneekin isoveli :D).
Kirjat on toteutettu viimeistä lausettaan myöten hienosti, tosin jotkut kohdat ovat ehkä liian 'nyt me kuollaan, ei sittenkään me palastuimme juuri ja juuri', ja jotkut liian satu-maisia sellaisia lasten satujen Hapily ever after tyyppisiä... Tykkäsin silti! :D

Teidän vuoronne!

-Z
For the sake of Revenge!
Zenzibar
Vuoden pahis 09

Paikkakunta: Jossain tähtien takana ja pimeyden keskellä on paikka, josta minut saattaa löytää...

ViestiKirjoittaja Siilinpiikki » Ti Tammi 22, 2008 2:13

Pidän kyllä tästä kirjasarjasta ja kaikki suomeksi tulleet olen lukenut. Sellaista kevyempää luettavaa, vaikka niin ei voi varmaankaan sanoa tällä hetkellä uusimmasta kirjasta. Kirjasarja on kyllä kiinostava, mukavasti huumoria, mutta ei mene kuitenkaan pelleilyksi. Paras kirjoista on ehkä mielestäni Kadonnut siirtokunta, ainakaan se ei heti tullut luettua. Itse en tiedä mikä on lempihahmoni, ehkä joskus osaan päättää.
KuvaKuvaKuvaKuva KuvaKuva
Siilinpiikki
Sieni

Paluu Kirjallisuus