Puolustusvoimat (teoriaa..)

Keskustele kaikesta mitä mieleen juolahtaa ja mikä ei sovi muihin alueisiin.

Miten SUORITTAISIT asepalveluksen? (jos tulisi pakon eteen, minkä valitsisit)

Armeija
5
71%
Sivari
2
29%
Vankila
0
Ei ääniä
C-Paperit (vapautus)
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä : 7

Puolustusvoimat (teoriaa..)

ViestiKirjoittaja Seppo Paarma » Ma Heinä 14, 2008 7:58

Noh, ajattelin ensin kysyä, että ovatko porukat menossa armeijaan kun sen aika on. Noh, sitten mieleeni muistuikin että valtaosa jengistä on naispuolisia. Eli mietitään tätä kysymystä teoriatasolla. JOS teille tulisi eteen paikka jossa pitäisi valita: armeija, siviilipalvelus vai totaalikieltäytyminen (vankilareissu). Tälläinen tilanne voisi tulla esim. jos naisetkin joutuisivat asevelvollisiksi. (ei tule tapahtumaan) Itse ajattelin sivariin mennä, tai jos ajattelin oikein rebeliksi ryhtyä niin vankilaan. Aseistakieltäytyjä ja pasifisti kun olen..

Mua sivari kiinnostaa myös lähinnä juuri tuon ajan takia, eikös sivarin aika puolittunut tossa vähän aika sitten?

Hö, se taisikin olla näitä meikäläisen brainfartteja taas. Sehän saakeli vain lyheni pari päivää, nykyään ruhtinaalliset 362 päivää. No taidan mennä silti.
karuselli
Seppo Paarma
Sieni

Re: Puolustusvoimat (teoriaa..)

ViestiKirjoittaja Gustaffsson » Ma Heinä 14, 2008 8:50

Mitä luultavammin menen armeijaan mikäli kunto ei pääse totaalisen rupsahtamisen pisteeseen. Luultavasti heti lukion jälkeen.

Sivari ei oikein innosta sen pituuden takia. Sitäpaitsi kun meikäläinen on sodankäynnin historiaa lukenut (omaksi huvikseni, kuvitelkaa!) jo toista vuotta, olisi ihan mielenkiintoista nähdä Suomen nykyisen puolustusvoimain tila.... ja, myönnetään, aseet kiinnostaa ihan noin muuten vain.

Jaa, tuollaisesta minä en ole kuullutkaan... miten pitkä se sitten nykyään on, minä muistelin että se joskus oli kokonaisen vuoden verran...?
I got a Pikachu today.
I put on my Charmander heart is mine.
Maybe I should Raichu a love song.
Gustaffsson
Valkokärpässieni

ViestiKirjoittaja kirja » Ke Elo 27, 2008 4:05

Seppo Paarma kirjoitti:JOS teille tulisi eteen paikka jossa pitäisi valita: armeija, siviilipalvelus vai totaalikieltäytyminen (vankilareissu).

Siviilipalvelus.

Itse pidän kaikesta mukavasta vastuusta. En halua armeijaan muutenkaan, Seppo Paarman mukaan olen aseistakieltäytyjä. En käytä aseita. Muutenkin, siviilipalvelus saattaa olla ihan mukavaa. ^^ Saa tehdä kaikkea pieniä askareita ja kokea itsensä hyödylliseksi. Saa oppia tulevaisuudesta ja auttaa muita.

Itse muuten tunnen kolme Jehovan todistajaa. He todennäköisesti menisivät suoraan vankilaan.

~kirja
Onko nyt liian myöhäistä myöhästyä?
kirja
Valkokärpässieni

ViestiKirjoittaja Sepe » Ke Elo 27, 2008 5:49

Laitoin, että menen armeijaan, mutta tällä hetkellä tuntuu siltä, että ei huvita. En todellakaan osaa sanoa. Toivon että ei tule tehtyä sellaista kompromissia kuin vankila.
Raimo
Sepe
Sieni

Paluu Yleinen pulina