Suunnistus

Keskustele kaikesta mitä mieleen juolahtaa ja mikä ei sovi muihin alueisiin.

Suunnistus

ViestiKirjoittaja kirja » Ma Loka 20, 2008 4:47

Suunnistusta harrastavat (tai kenties hieman vähemmän harrastajat) vapaata keskustelua. Milloin olette mokomaan mukavaan metsässä heilumiseen hurahtaneet? Mikä lajissa on kiehtovaa/vetävää? Oletteko kisailleet ulkomailla vai jääneet lähiympäristön kisojen varaan? Ovatko hiihtosuunnistus ja pyöräsuunnistus tuttuja? Pahin pummisi?
Pummi=suunnistaessa tapahtunut virhe, esim. väärä kartanluku tai rasti hukassa.
Keskustelu voi laajeta myös yli harrastussuunnistuksen. Jukolan viesti 2010 pidetään kotikaupungissani Hyvinkäällä. Onko ketään tulossa kilpailemaan tai seuraamaan?

Minä harrastan suunnistusta.

Mainio laji, kompassin ja kartan käyttö ovat koko elämän ajan tärkeitä asioita. Ei useimmiten eksy ja oppii tuntemaan maastoja. Suunnistanut olen jo noin kolme-neljävuotiaasta alkaen. Suunnistusta harrastan yhä sen hyödyllisyyden ansiosta ja löytämisen ilo on suuressa roolissa. Minä löysin rastin!. Suunnistaessa myös kunto kasvaa ja oppii tuntemaan erilaisia maastoja. Karttamerkit ovat tosiaan tärkeitä, ja suunnistus on halpa laji. Minulla se ei ole minulle paljoa; suosittelen suunnistusta kaikille!
Miksi suunnistusta kannattaa harrastaa?
Suunnistusta kannattaa harrastaa siksi, että...
...kunto kasvaa.
...oppii tärkeitä taitoja.
...se on halpaa.
...saa uusia tuttavuksia.
...oppii tuntemaan maastoja.
...voi liikkua luonnossa; kaikki eivät sitä saa kokea.
...voi tuntea luonnon monipuolisuuden ja rauhan.
...voi virkistyä ja nauttia.
...se on yksinkertaisesti hauskaa!

Ja nyt kaikki vaan suunnistamaan! :)
~kirja
Onko nyt liian myöhäistä myöhästyä?
kirja
Valkokärpässieni

Re: Suunnistus

ViestiKirjoittaja Siilinpiikki » Ma Loka 20, 2008 4:51

Olen suunistanut kyllä vain liikuntatunneilla. Ihan mukavaa se kyllä on, mutta ei ole minun juttuni.
KuvaKuvaKuvaKuva KuvaKuva
Siilinpiikki
Sieni

Paluu Yleinen pulina