Kirjoittaja jossujb » Su Syys 23, 2007 11:31
[No niin... roheesti mukaan vaan. Toivottavasti olen ymmärtänyt asioiden kulun oikein.]
"Minua kutsutaan poppa-akaksi. Voi, voi voisitteko auttaa minua kiltit? Olen ollut täällä niin kauan." poppa-akka vaikersi sydäntäsärkevällä äänellä.
"Poppa-akka? Onko se sinun oikea nimesi? No väliäkö sillä, miksi olet siellä, kalterien takana?" Nimue kysyi, ja yritti keksiä jotain keinoa avata kalterien vieressä oleva ovi.
"Voi, voi, minä olen Sieppelin ystävä... minulle lähetettiin kirje... Sieppeli sanoi, että minun avustani saattaisi olla hyötyä, ja sitten minut kaapattiin omasta kotonani! Kesken kaiken, otettiin kaikki taikavarusteeni, mökkini hajotettiin ja raahattiin tänne. Minun kotitonttuparkanikin jäi jonnekin... karkasi varmaan mokoma. Se on niin nuori ja arka, otin sen Tylypahkasta kun se aiheutti muille niin kamalasti harmia sähläyksellään. Jossu JB eli siis Jossuhan sen nimi oli."
Poppa-akka istahti, ja vain hänen äänensä kuului kalterien kautta.
"Mutta siis, olen seurannut, sen miten voin, asioita täältä... minusta tuntuu, että vosin auttaa teitä jos vain saisitte minut pois täältä!"
Nimue ja Ron katsoivat toisiinsa, ja miettivät. oli kuitenkin niin, että monenlaisia takinkääntäjiä sitä oli tähän mennessä tullut vastaan, mutta poppa-akka vaikutti niin surulliselta, että olisi ollut vallan ikävää jättää hänet yksin vankilaansa.
"Luuletko, että lukon saa ihan auki Alohomoralla?" Ron sanoi.
"Eikö se nyt olisi hiukan liian helppoa?"
"Tuota... jos vaikka kokeillaan. 'Alohomora'!" loitsi Ron ja toivoi että ovi aukeaisi.
[Ja näin olen ainakin osittain kirjoittanut itseni mukaan. Poppa-akka juttu oli kyllä vaikea. Yritin kirjoittaa mahdollisimman neutraalisti.]
Viimeksi muokannut jossujb päivämäärä Su Syys 23, 2007 11:49, muokattu yhteensä 1 kerran