Viimeinen kirja tullut kauppoihin

Keskustelu Harry Potter-kirjasarjasta.

Viimeinen kirja tullut kauppoihin

ViestiKirjoittaja Sieppeli » Pe Maalis 07, 2008 6:27

Viimeinen kirja on nyt todellakin kaupoissa suomennettuna. Miltä teistä nyt tuntuu, milloin ostatte kirjan, ostatteko ollenkaan? Miltä tuntui päivää ennen sen ilmestymistä ja aikaisemmin? Ei saa spoilata, jotkut lukee myöhemminkin kuin sinä, tiesitkö?

Minulla tämä jännitys alkoi jo viime viikolla. Kaverin kanssa sanottiin kilpaa kuinka monen päivän päästä se tuli. Viimeisenä päivänä oltiin täysin tohkeissamme; Illalla se ilmestyy! Iltaa myöten, kävin sitten kurkistamassa infossa, ja hymyilin tyhmästi kaikelle Potterkamalle. Jopa hassuun hattuun pukeutuneelle myyjälle ;D Ja parasta todellakin oli se, kun näin ne laatikot <3 Puhuin äidilleni koko illan Potterista, silloinkin kun hän nukkui. Viidentoista minuutin vähein kymmenestä eteenpäin huutelin välillä aikaa Potteriin. Ja sitten nukahdin ;D Aamulla kumminkin heräsin, en muistanut Potteria. Aamupalaa laittaessa tuli mieleen, että se ilmestyi. Siitä lähtien olen halunnut jakaa tämän jonkun kanssa ja tärissyt kuin hullu.

Tänään harkkojen jälkeen kauppaan ostamaan se. Nyt on pakko lopettaa, tärisen liikaa.
"Any happy little thought?"
Sieppeli
Kärpässieni

Re: Viimeinen kirja tullut kauppoihin

ViestiKirjoittaja Omppuli » Pe Maalis 07, 2008 3:15

SE ON MINUN! Menin aivan hiljaiseksi. Tulin koulusta ja heti kun astuin ovesta sisään Potter kökötti kolmen metrin päässä minusta ja odotti siinä sievästi ja kauniisti minua. Olen niiiiiin onnellinen! Olen nauranut kirjan aikana jo 5-10 kertaa. Oijoi, että on hyvä kirja!
Three stages of life:

1. Birth
2. WHAT THE FUCK IS THIS
3. Death
Omppuli
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja Sepe » Pe Maalis 07, 2008 3:25

Joo. Iskä sanoi että ostanee sen, mutta onkohan niitä ennää jäljellä. Huonoin kirja koko sarjasta, mutta on se vielä selvennykseksi luettava. Tänään yksi kaveri ranasi sen kanssa pitkin käytäviä ihan sekaisin. Sillä oli Potter-kuume.
Raimo
Sepe
Sieni

ViestiKirjoittaja gertsi » Pe Maalis 07, 2008 6:48

MINULLAKIN ON SE!! Kävin tänään hakemassa citymarketista ja hymyilin tyhmästi kaikille vastaantulijoille. Kirjan saatuani käsiini hymyilin vielä tyhmemmin ja kiiruhdin kassalle. Kaverille piti heti tietysti soittaa ja hehkuttaa ja hän oli kateellinen. Posti nääs ei ollut vielä tuonut hänen kirjaansa perille. :D Autoilin sitten kotiin yli 50 km ja vilkuilin vieressä olevaa kirjaa.

Eilen olin ihan täpinöissä ja äiti ihmetteli, että mikä sitä nyt taas vaivaa. Olen nähkääs 38 asteen kuumeessa. Tänään sain hyvän syyn lähteä sitä kirjaa hakemaan, lääkkeet olivat nimittäin loppuneet.. Oikeastaan ne löytyi sitten mun sängyn alta äidin siivotessa, mutta olihan mun pakko keksiä jotain että saan sen kirjan käsiini. Äiti uhkasi takavarikoida sen kun en kuulemma nyt sitten keskity ollenkaan ylioppilaskirjoituksiin jos luen kaiket päivät Potteria. PYH sanon minä.. :D

Parhaan kaverin kanssa ollaan jo luettu enkuksi kyseinen kirja, mutta silti oltiin ihan vauhkona suomenkielisen perään. Yks kaveri, joka ei voi ymmärtää meidän rakkautta Pottereihin ihmetteli että miten voidaan vauhkota niin paljon yhestä kirjasta, joka ollaan jo luettu enkuksi. Hän ei vain ymmärrä. :wink:

Nyt on aikasta haikee olo. Johtuu kait siitä ettei enää oo mitään mitä odotettais kamun kanssa yhtä innokkaasti ja mistä puhuttais monta viikkoa putken. Tietty on ne elokuvat mutta ei ne ole mitään kirjoihin verrattuna.
gertsi
Sieni

ViestiKirjoittaja Nat » Pe Maalis 07, 2008 8:18

Olen HYVIN kateellinen teille siellä... Saan viimeisen Potterin vasta ensi viikon torstaina( toivottavasti), ku kummini on töissä Gummeruksella(painoi viimeisen Potterin) ja hän lupasi hankkia sen mulle ja nyt se on matkoilla jossain Helsingissä. Byääh... Onneksi enkun kieline kirja on mulla hyllyssä. Pientä lohdutusta:)

Eilen olin ihan sillee että "huomenna se tulee"- fiiliksessä ja en edes jaksa luetella kuinka pljon sanoin siitä äidille:)
Nat
Logotaiteilija

ViestiKirjoittaja sooda » Pe Maalis 07, 2008 9:44

On on on. Totta kai. Lahdessa info kyllä myi sitä jo yöllä, mutta päätin jaksaa odottaa aamuun ja kävin hakemassa se suomalaisesta vähän yli seistsemältä, kun se aloitti seitsemältä niitä myymään. Lähdin kaupunkiin viittä yli seitsemän bussilla, joten se, että uhrasin aamu-unistani puolituntia potterin takia, kertoo jo jotain. Sitten siitä vaan kouluun, oli koko sen ajan ihan täpinöissä kun kävelin suomalaisesta koululle. Siellä oli jo muutama muukin istumassa kaytävällä ja lukemassa kirjaa :)) niin siis kakskyt yli seittemän, reippaita koululaisia vapaaehtoisesti lukemassa kirjaa koulussa. Sitä se potter teettää...

kun tunnit sitten vihdoin alkoivat, keksittymiskyky oli ihan nollassa. Yksi kavereistani ei ymmärtänyt, mikä hnku minulla olisi ollut päästä lukemaan sitä suomenkielistä, kun kuitenkin olin jo lukenut sen englanniksi ja tiesin, mitä siinä tapahtuu. Mutta totta kai siihen lukemiseen oli hinku! Piti saada tietää, miten jutut on suomennettu! (ja muuten minulla on pari sanaa sanottavana suomennoksista, mutta odottakoon se vielä...)

Iltapäivällä lukemistani häiritsivät harkat, mutte ennen niitä oli kyllä aikaa :)

Nyt, kun kellon viisarit repivät jo yhtätoista, on vielä noin sata sivua lukematta. No, onhan vielä yö aikaa....
On asioita, joita ei voi kokea yhdessä ilman, että rupeaa pitämään toisistaan, ja mahtavan vuorenpeikon kumauttaminen tajuttomaksi kuuluu niihin.
sooda
Sieni

ViestiKirjoittaja Seppo Paarma » La Maalis 08, 2008 6:45

Löytyy, ja pari lukua luin eilen illalla ajan kuluksi. Siinä alussa Voldemort on erikoisen leppoisa tyyppi verrattuna vanhoihin kirjoihin.
Janne Kataja jr kirjoitti: Tänään yksi kaveri ranasi sen kanssa pitkin käytäviä ihan sekaisin. Sillä oli Potter-kuume.

ONKO ERKKA SUN KAVERIS???!!!
karuselli
Seppo Paarma
Sieni

ViestiKirjoittaja Meenai » La Maalis 08, 2008 11:11

Eilen kävin koulun jälkeen ostamassa Suomalaisesta ja sen jälkeen minä ja kaverini linnoittauduimme kaverini huoneeseen ja luimme lähes putkeen jotain 4 tuntia välillä kommentoiden tapahtumia. Tänään yöllä, klo 01.10 sain kirjan luettua ja ehdottomasti paras koko sarjan kirjoista.
Meenai
Sieni

Paikkakunta: Jossain missä vesi ympäröi kaupungin ja jonka päälle pilvet kokoontuvat vuosikokousta pitämään

ViestiKirjoittaja Sepe » La Maalis 08, 2008 3:29

Suospurgu kirjoitti:Löytyy, ja pari lukua luin eilen illalla ajan kuluksi. Siinä alussa Voldemort on erikoisen leppoisa tyyppi verrattuna vanhoihin kirjoihin.
Janne Kataja jr kirjoitti: Tänään yksi kaveri ranasi sen kanssa pitkin käytäviä ihan sekaisin. Sillä oli Potter-kuume.

ONKO ERKKA SUN KAVERIS???!!!

Sana "kaveri" ei välttämätää ilmaise meikäläisen kaveria. Tuossa tapauksessa se ilmaishee erästä tyyppiä.

//Ja hesari oli minun kanssa samaa mieltä viimeisen Potterin laadusta.
Raimo
Sepe
Sieni

ViestiKirjoittaja sooda » Su Maalis 09, 2008 2:40

Janne Kataja jr kirjoitti://Ja hesari oli minun kanssa samaa mieltä viimeisen Potterin laadusta.

Munki. Valitettéttavasti.
On asioita, joita ei voi kokea yhdessä ilman, että rupeaa pitämään toisistaan, ja mahtavan vuorenpeikon kumauttaminen tajuttomaksi kuuluu niihin.
sooda
Sieni

ViestiKirjoittaja Siilinpiikki » Su Maalis 09, 2008 8:46

On minulla tämä kirja hallussa, mutta sen lukemisessa ei tunnu olevan kiirrettä kun on lukenut sen englanniksi ja annan toisen lukea sen ensin rauhassa enkä aio suunnitella mitään kirjan kaappausta. Nytkin on tullut vain tutkittua kirjan kantta ja sen kummallista takakuvaa. Tuli myös katsottua sivumäärä ja vahingossa taisin nähdä viimeisen lauseen.

//Ole nyt lukemassa kirjaa ja voin sanoa että on paljon mukavampaa kun ymmärtää paremmin.
KuvaKuvaKuvaKuva KuvaKuva
Siilinpiikki
Sieni

ViestiKirjoittaja Moondancer » To Kesä 19, 2008 8:30

Mie en edes omista kirjaa suomeksi. Englanniksi vain... En ole edes aikonut hankkia sitä, kun en oikeastaan edes tarvitse sitä kuin keräilymielessä. Ehkä sitten joskus myöhemmin ostan sen antikvariaatista, jos löydän. Kirja oli kyllä ihan hyvä, mutta en silti pitänyt lopusta. Suomennoksen ilmestyminen ei herättänyt minussa edes sen kummempia tunteita, koska olin jo kokenut sen "Nyt se on ohi" -vaiheen.
Moondancer

Paluu Harry Potter