Kesken jääneet kirjoitukset

Keskustele kaikesta mitä mieleen juolahtaa ja mikä ei sovi muihin alueisiin.

Kesken jääneet kirjoitukset

ViestiKirjoittaja Siilinpiikki » Ti Tammi 22, 2008 1:56

Eli oletko keksinyt jonkin kivan idean ja olet aloittanut sen kirjoittamisen, mutta se on jäänyt kesken? Miksi keskeytit sen? Haluaisitko vielä jatkaa sen/ niiden kirjoittamista, mutta et pääse kirjoittamisen makuun? Vai onko sinulla idean puutetta?

Itse olen tehnyt kirjoituksia, jotka ovat jäänneet kesken, suurin osa on Harry Potter- ficcejä. Jotkin ideani ovat sellaisia, että en näe vielä syytä että jatkaisin sitä. Mutta kaikki ei ole johtunut ideaan tylsistymisestä, minä olen kirjoittanut Taru sormustenherrasta huumori ficciä ja aluksi kirjoitin sitä innolla. Mutta kun pidin hieman taukoa, en enään päässyt kirjoittamisen makuun. Sääli sinäänsä, koska kirjoitus vaikutti ihan hyvältä. Pitäisi varmaan yritää jatkaa. Varsinkin pidemmät kirjoitukset vaikuttavat jäävän kesken, ainakin minulla. Tämän takia olen alkanut suosia one- shotteja.

Eli täällä voi keskustella kesken jääneistä kirjoituksista ja auttaa toisia keksimään ideoita, miten jatkaa. Uskoisin että tämä kuuluu tänne, sillä en löytänyt muitakaan paikkoja.
KuvaKuvaKuvaKuva KuvaKuva
Siilinpiikki
Sieni

ViestiKirjoittaja sooda » Ti Tammi 22, 2008 4:51

Toki toki. Ehkä prosentti kaikista aloittamistani kirjoituksista on oikeasti saanut lopun. Niitä on ihan käsin kirjoitettuna erilaisissa vihkosissa ja koneella yhteensä varmaan kymmeniä. Joskus saatan saada hirveän inspiksen vaikka jostain laulusta tai tapahtumasta ja alan kynä (tai näppäimistö) suuhuten kirjoittamaan. Jotkut pääsevät muutamankin sivun mittaisiksi, jotkut lopahtavat muutaman kappaleen jälkeen. Ja monta kirjoitusta on tälläkin hetkellä kesken luonnosteluvaiheessa, yksi on jopa viidentoistasivun mittainen. Joskus pitkän ajan päästä löydän jostain jonkun vanhan tarinanaloitukseni, saatan vaikka kirjoittaa sen loppuun.

Jos kirjoitan oikeasti jotain tarkoitusta varten ja minulla on selvä suunnitelma koko tekstiin, se on minulle ainut tapa onnistua ja oikeasti saada se teksti rullaamaan. Silloin tiedän jo aloittaessani, miten teksti loppuu. Muuten keskenjäämiseen on suuri vaara, sillä innostukseni lopahtaa joskus yhtä nopeasti kuin se on alkanutkin.

Jos alan vaikka jonkun tietyn kappaleen tuoman fiiliksen pohjalta kirjoittamaan ja se jää kesken, minun täytyy vain kuunnella sitä laulua uudestaan. Se helpottaa minua todella paljon.
On asioita, joita ei voi kokea yhdessä ilman, että rupeaa pitämään toisistaan, ja mahtavan vuorenpeikon kumauttaminen tajuttomaksi kuuluu niihin.
sooda
Sieni

ViestiKirjoittaja Sepe » Ti Tammi 22, 2008 5:20

Minulla on ainakin oma ficcini jäänyt kesken ja lukuisia muita tarinoita. Inspiraatio tulee ja, sitten se menee. Aikamoista on elämä.
Viimeksi muokannut Sepe päivämäärä Su Elo 10, 2008 12:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Raimo
Sepe
Sieni

Re: Kesken jääneet kirjoitukset

ViestiKirjoittaja Sieppeli » Su Elo 10, 2008 10:55

Olen kokenut tämän kanssa. Ficcejähän olen pari kirjoittanut, mutta ongelmana on se, että inspis loppuu jo ennenkuin pääsen alkuun, mikä taas johtuu siitä, että mietin ensialkuun lopun, en alkua. Siksi alku on kaikkein vaikein toteuttaa ja tahtoisin vain hypätä kaiken yli mahtavaan loppuun. Toinen on se, että kirjoittamisinnostus kestää ehkä pari päivää ja loppuu siihen. Aloitin tuossa kesän alussa ihunan tarinan, mutta kahden päivän jälkeen unohdin koko jutun. Aina välillä olen kylläkin kirjoittanut, mutta siihenhän se sitten jäi.

Yleensä tykkään kirjoittaa fiilispohjaisia oneshotteja, jotka siis ovat täysin fiilispohjaisia. Kerrankin tuli semmone kiva angstitarina, kun en meinannut päästä salibändypeliin :D Se oli aika mahtavan kökkö tarina, mutta siitä sentään tuli jotain.
Päinvastoin kävi Pullonpyörityksen MM-kisolle. Luvuista tuli lyhyitä ja niitä on vieläkin vain kaksi. Ja sitten tyhjä aukko. Ei inspaa yhtään kun kukaan ei vuotiksessakaan kommentoi siihen mitään ;( Jos kukaan ei kommentoi niin ei myöskään tule jatkoa, piste sille siis.

Siksi tykkään jatkiksista, niissä voi jättää kirjoituksen kesken jos ei inspaa. Tai ei tarvitse kirjottaa :D
"Any happy little thought?"
Sieppeli
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja Seppo Paarma » Su Elo 10, 2008 11:16

Jätän kirjoituksia kesken ennenkuin edes aloitan niitä. :) Aina on joku hyvä idis mutta sitten pitäisi keksiä sille joku alkupohjustus ja sitä ei tietenkään keksi ja niin ollaan lähtöpisteessä.
karuselli
Seppo Paarma
Sieni

ViestiKirjoittaja Omppuli » Su Elo 10, 2008 2:54

No niitähän minulla riittää. Olen saanut kaksi HP-ficciä valmiiksi, mutta muut, ihan kaikki muut ovat pahasti kesken. Jaksan suunnilleen kirjoittaa kaksi lukua ja siihen se sitten tyssähtää. En tee enää yhtään oikeastaan suunnitelmia, koska inspiksen tullen en jaksa jäädä turhia miettimään vaan alan kirjoittaa. Sitten minulta lopahtaa innostus kesken kaiken. Mikäköhän siinä sitten oikein tulee? Ihan outo juttu...
Three stages of life:

1. Birth
2. WHAT THE FUCK IS THIS
3. Death
Omppuli
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja Zenzibar » To Elo 28, 2008 3:59

Olen keksinyt aika montakin kivaa ideaa. Useat ovat jääneet siihen keksimiseen, eikä niitä ole koskaan kirjoitettu sanaakaan, mutta jotkut taas ovat osaksi kirjoitettuja, mutta jatkosta ei ole tietoakaan... Yksi ficci minulla on tällähetkellä työnalla, ja siitä saattaa ehkä jotainsyntyäkin, mutta en ole varma mitä siitä sitten tulee.. :D

Mulla yleensä vaan loppuu innostus ja se tarinan alku on niin huono, että siitä on vaikea jaksaa. Tai sitten keksin, että joku ficissäni sairastuu, mutten keksi mihin, tai miten sen voi sitten parantaa.. xD Hyvä minä :D

-Z
For the sake of Revenge!
Zenzibar
Vuoden pahis 09

Paikkakunta: Jossain tähtien takana ja pimeyden keskellä on paikka, josta minut saattaa löytää...

Paluu Yleinen pulina