Tarvehuone jatkotarina MMSOM

Minä aloitan, sinä jatkat, ja yllättäen minä kirjoitan uudelleen.

Tarvehuone jatkotarina MMSOM

ViestiKirjoittaja Sieppeli » Su Maalis 22, 2009 12:10

Tarvehuone-jatkis missä myös sinä olet mukana

Pienessä kolossa vesiputouksen vierellä on pikkuinen tönö. Siellä asuu tarvisväki!

Olemme nyt saapuneet Tarvehuoneen portille. Ovi aukeaa hitaasti ja pääsemme sisään suurehkoon eteishuoneeseen. Olemme kuulleet, että tässä talossa, mihin ei ulkopuolisilla ole asiaa, tapahtuu Kummia! Olen täällä tutkimassa onko huhuissa perää.

Saavun isoon huoneeseen. Mikäs tämä on? Grafiikka? Häh?
Oho, tuollahan on menossa riitaa. Sukkia ja pesäpallomailoja lentelee ympäriinsä huoneen poikki. Ja tuossa joku palvoo kahvinkeitintä. Entäs mitäs ihmettä nuo tuolla pelaavat Pullonpyöritystä! Ehkäpä minä lähden nyt pois!

_______

Eli, ideana on tarvehuoneeseen sijoittuva jatkotarina. Tarvehuone on siis talo, missä asuu tarvehuoneen porukkaa. Draamasta voidaan mennä jopa ääliöhuumoriin asti, mutta! Fantasiaa saa olla, mutta ei mennä liioitteluihin. Tiedän, että takataskuni ovat ihanat, mutta ehkäpä jätetään ne pois tässä jatkiksessa, olkoon ne enemmän niin kuin meseen kuuluvat you know?

Toivomme tähän sitten kunnon draamaa ja saippuaoopperaa, okei? Ja kolmoisparituksia sun muita saa olla, okei? Kunhan ei mennä ihan niin kuin k18 rajoille asti?

Olkaahan kiltisti. Ja viewtopic.php?f=19&t=342 on kiva kaveri jos etsitte talosta tietoa :D

____

Pieni vaaleahiuksinen olento tuli ulos Tarvehuoneen synkimmästä osasta, jonne kukaan muu ei uskaltanut, tai jos uskalsikin, ei sieltä enää elossa palannut. Paitsi jos nurkan asukki ei sattunut silloin olemaan paikalla, saattoi tunkeutujalla olla mahdollisuuksia selvitä pimeydestä. Pieni olento heilautti salibandymailan olalleen ja käveli keittiöön.
Tämä olento oli Sieppeli. Hänellä oli siniset silmät ja vaikka normaalisti hän oli kuin tavallinen blondi, hän oli erittäin temperamenttinen. Joka aamu, hän kömpi nurkastaan, meni keittiöön, otti muroja ja söi ne rauhassa lukien samalla oliko uusia jatkoja tullut johonkin jatkotarinaan. Tälläkin kertaa hän kaatoi itselleen suklaamuroja, siihen päälle maitoa ja istui randomille paikalle pyöreän pöydän ympärille. Siinä samalla hän stalkkasi mitä muut aamuvirkut touhusivat, olihan kello jo sentään kymmenen.
Sitten, joku muukin saapui keittiöön keittämään kahvia. Sieppeli ei nostanut katsettaan läppäristään ennekuin olento istahti hänen vierelleen
"Any happy little thought?"
Sieppeli
Kärpässieni

Re: Tarvehuone jatkotarina MMSOM

ViestiKirjoittaja Gustaffsson » Su Maalis 22, 2009 7:52

"Tietääkö neiti että hän istuu minun vakiopaikallani?" tämä olento kysyi. Silmät olivat vielä puoliksi kiinni ja oranssit hiukset kuin kampaajan painajainen.
"Syö pääs" Sieppeli sanoi vastaukseksi. Pelottava tyyppi joi puoli kuppia kahvia yhdellä hörppäyksellä ja heräsi hiukan paremmin.
"En taida olla kykeneväinen sellaiseen prosessiin" tyyppi sanoi kohauttaen olkiaan ja juoden taas lisää.
"Hei, minähän tunnen sinut. Olet se outo hyyppä vastapäätä minun nurkastani" Sieppeli sanoi katsahtaen tyyppiin paremmin.
"Se on herra outohyyppä sinulle, tai sitten pelkkä Gustaffsson" tyyppi sanoi.
"No pistä läppärisi kajareita vähän hiljemmalle tai hommaa kuulokkeet, alkaa ärsyttämään kun keskellä yötä alkaa joku Finlandia soimaan ja sitten ratatatata ja pum ja pum ja yhteys etulinjaan on poikki ja pam ja pam..." Sieppeli paasasi.
"Jos ei Finnwars innosta niin muuta kellariin" Gustaffsson tuhahti.
"Syö pääs, käyt siellä silloin tällöin paukuttelemassa aseillasi, vielä pahempaa" Sieppeli tuhahti.
"Tuolla on ovikin jos ei muu ratkaisu innosta" Gustaffsson sanoi ja osoitti ulko-ovea.
"Siisti suutasi senkin hissahörhö, tai hirtän sinut Sepen piikkilankoihin!" Sieppeli huusi ja löi läppärin kiinni.
"Hei! Olkaa hiljaa, minä yritän syödä aamiaista" kuului ääni pöydän toiselta puolelta. Heidän huomaamattaan sinne oli tullut...
I got a Pikachu today.
I put on my Charmander heart is mine.
Maybe I should Raichu a love song.
Gustaffsson
Valkokärpässieni

ViestiKirjoittaja Nat » Su Maalis 22, 2009 8:37

unenpöpperöinen randommörkö.
"Kai täällä nyt ihmiset saavat keskustella? Ei sitä ole kielletty lailla," Sieppeli sanoi muka viattomasti.
"Siinäpä vasta idea. Taidanpa heti laittaa uuden lakiesityksen vetämään," mörkö sanoi ja tallusti jääkaapille." Voi HELV---!!!! Kuka on koskenu minun muniin?!"
Gustaffson ja Sieppeli katsahtivat toisiaan naurua pidätellen, koska ajatukset olivat kääntyneet uusille urille.
Mörkö kääntyi katsomaan heitä ensimmäisen kerran kunnolla. Hänen pitkät ruskeat hiuksensa olivat kuin harakanpesä ja vihertävänruskeissa silmissä oli hurjistunut katse. Kädet olivat ristissä rinnan päällä.
"Ömm, en ole nähnyt öö- Juhani?" Gustaffson sanoi epävarmasti ja yritti muistella mörön nimeä.
Hän ei ollut keksinyt muutakaan kuin mörön t-paidassa lukevan nimen.
"Argh! Miksi kaikki luulevat minua aina pojaksi vaikka tekisin mitä! Olen Nat ja tyttö. Juhani on yksi seitsemästä veljeksestä. Tuliko selväksi Gust?" Nat puuskahti.
Sieppeli alkoi nauramaan jostain käsittämättömästä syystä.
"Mikä on noin hauskaa?" Nat kysyi tympääntyneenä.
"E-ei mitään." Sieppeli sanoi leveä virne naamallaan.
"Just just. No niin. Haluan aamiaiseksi munakasta, joten te saatte luvan auttaa minua. Lähdetään etsimään minun muniani, eikä se ole naurun asia!" Nat suutahti, kun kaksikko oli taas purskahtamaisillaan nauruun.
"Hyvä on, tulemme mukaasi. Juon vain sumppini ensin loppuun," Gustaffson sanoi.
Nat
Logotaiteilija

ViestiKirjoittaja Siilinpiikki » Ma Maalis 23, 2009 4:12

"Munan voi korvata perunalla, tai ainakin on jokin sellainen perunamunakaskin..." pihalta ilmestynyt Siilinpiikki tuhahti (siili yöpyi ulkona teltassa, koska oli todenut liiallisen sisälläoleilun jälkeen olevansa hieman pöhö).
"Peruna on p*******ä"
"Ei hyvän lisukkeen kanssa"
Siilinpiikki otti kaapista kaakaojauhotölkin ja kippasi mukin täyteen jauhoa, mutta lisäsi hieman myös maitoakin.
"Paljon virkistävämpää kuin kahvi... no huono sanoa"
"Sä et oo käyny täällä vähään aikaan"
"Olen minä kyllä huutolaatikossa, mutta kun kukaan ei kehtaa tulla sinne", siili huokaisi ja rapsutti tukkaansa ruskean kommandopiponsa alta, "pitäisi käydä suihkussa".
"Tiesitkö että on Mesekin?" Sieppeli totesi.
"Minä tahdon ne p*******n munani", Nat ilmoittautui hoputti pahaa enteilevänä.
"Joku saisi vähän ehdottaa aiheita siihen Volduvahtiini, kun se on ihan jäätynyt..." Siilinpiikki jatkoi ja Nat mulkaisi häntä hieman keskeytettynä.

[Juu kommandopipo ihan syystäkin päässä, mutta olen minä aika pitkä jos vaikka sen haluatte tietää :p.]
KuvaKuvaKuvaKuva KuvaKuva
Siilinpiikki
Sieni

ViestiKirjoittaja Nat » La Maalis 28, 2009 8:18

"Mitä? Kai saan nyt puhua Voldujahdista?" Siilinpiikki sanoi.
"Anti olla. Jos kukaan ei suostu auttamaan, lähden itse etsimään aamiaistani." Nat sanoi pahantuulisena ja poistui keittiöstä.
Kukaan ei tehnyt elettäkään seuratakseen häntä. Sieppeli kääntyi taas läppärinsä puoleen kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Gustaffson kävi hakemassa toisen kupillisen kahvia ja alkoi sen jälkeen keskustella henkeviä Siilinpiikin kanssa kahvin ja kaakaon eroista jne...
Kymmenen minuutin päästä Nat tuli rymistellen takaisin keittiöön vihaisena kuin härkä, joka näki punaista.
"Sieppeli, nyt sinä kuolet! Ensin naurat ja sitten vielä valehtelet! Vihaan sinua!" Nat raivosi pelästyneelle Sieppelille.
"Minä- tuota..." Sieppeli sanoi avuttomana.
"Älä selittele. Sinä kähvelsit munani ilkeyttäsi ja piilotit ne huoneeseesi. Sieltä minä ne löysin!" Nat huusi.
"Miten?" Sieppeli kysyi ihmeissään.
Sillä välin Gustaffson oli noussut ylös ja käveli tyttöjen luo varovasti.
"Nat, rauhoitu. Ei ole reilua syyttää ketään ilman todisteita," Gustaffson vaiensi Natin, kun tämä oli sanomaisillaan jotain," Vaikka olisikin, sinun pitää olla täysin varma. Ehkä olisi aika pistää pystyyn Tarvehuoneen Tuomioistuin. Se on ollut aika kauan haudattuna tuonne tunkioon." Gustaffson pohti.
"Mikä ihmeen T.T.?" Nat kysyi kunnes ymmärsi.
"Niin. Saat sanella Sieppelille ehdot, mutta häntä ei vielä syytetä mistään."
Nat meni hiljaiseksi ensimmäistä kertaa koko aamuna. Nyt hän vaikutti paljon mukavammalta tyypiltä, kun ei raivonnut silmät päästään.
"Hyvä on. Sieppeli, sinulla on kaksi päivää aikaa etsiä toditseita olevasi syytön. Muuten sinut tuomitaan syyllisenä. Kannattaa hankkia asianajaja." Nat sanoi töykeästi ja alkoi paistaa hiljaisena kananmuniaan pannulla.
"Gust, voitko selittää?" Sieppeli kysyi hetken kuluttua.
"Juu, mutta ensin käyn nurkassani. Tavataan tuossa kahdentoista aikaan?" Gustaffson kysyi ja poistui ilman vastausta.

[Juu, haluan tänne vähän toimintaa. Salaliittomeininkiä^^]
Nat
Logotaiteilija

ViestiKirjoittaja Gustaffsson » La Maalis 28, 2009 9:04

Sieppeli mietti miten saisi hommattua Natille todisteita syyttömyydestään. Malttamatta odottaa kahteentoista saadakseen epämääräisen selityksen hän vei kannettavansa nurkkaansa ja hiipi lähemmäs Gustin nurkkaa. Kammottava paikka. Pienestä radiosta kuului aavemaisen hiljaisesti Neuvostoliiton hymni ja läppäri humisi hiljaa. Nurkan isäntää ei sen sijaan näkynyt missään. Sieppeli hiippaili koneen ääreen ja ravisti näytönsäästäjän pois päältä. Firefox oli vielä päällä. Sieppeli valitsi osoitteeksi Tarvehuoneen. Kone kirjautui automaattisesti sisään Gustaffssonina. Sieppeli valitsi kohdan "Ylläpidon asetukset". Laiskana ihmisenä Gusti ei jaksanut kirjoittaa salasanaansa ylläpitoon kirjautuessaan, joten kone hoiti sen automaattisesti.
Olet tunnistettu ylläpitäjäksi. Pääset hetken kuluttua ylläpitoon.
"Bingo" Sieppeli mutisi. Ylläpidon tiedoista selviäisi vaikka onko joku aivastanut jääkaapilla viimeisen vuoden aikana, joten totta kai sieltä selviäisi Natillekin ettei hän vienyt niitä perhanan munia. Sieppeli säikähti kun lattiaan aukesi luukku. Sen sisäpuolella luki "Ylläpito". Sieltä käsin pidettiin Tarvehuonetta pystyssä. Vain Gustin ja Kirjan koneilla sai avautumaan tien sinne. Mutta kirja olisi tarpeeksi fiksu olemaan jättämättä salasanansa automaattisiksi.
Sieppeliä jännitti. Voisiko hän mennä tuonne? Hän rikkoisi törkeästi sääntöjä. Mutta hei, mitäs pienistä, on hän tehnyt ennenkin kaikenlaista jäynää. Ei Gusti suuttunut siitäkään kun Sieppeli kerran hakkasi hänet sählymailalla. No, ainakaan Sieppeli ei saanut porttikieltoa.
Lähestyvien askelten ääni sai Sieppelin heräämään mietteistään ja hyppäämään sisään ylläpidon salaiseen paikkaan ja läimäyttämään luukun kiinni perässään. Hän veti rauhoittavasti henkeä ja hiipi pimeää ja synkkää kellarikäytävää eteenpäin. Jossain täytyi olla Tarvehuoneen asukkaiden lokitiedot. Sieltä hän pöllisi todisteet, ettei vienyt Natin aamiasmunia.
Hän ohitti suuria kaappeja, joista osien ovet eivät mahtuneet kiinni kokonaan. Jokaiselle tarvehuonelaiselle oli oma hylly. Siinä! Vihreään hyllyyn oli liimattu lappu jossa luki "Sieppeli". Hän avasi kaapin ja alkoi penkoja tietojaan...
"Mitä helkkaria luulet tekeväsi?" kuului ääni hänen takaansa.
I got a Pikachu today.
I put on my Charmander heart is mine.
Maybe I should Raichu a love song.
Gustaffsson
Valkokärpässieni

ViestiKirjoittaja Sepe » Su Maalis 29, 2009 6:06

Tulija oli Gustaffsson.
"E-eksyin tänne ihan taha---- vahingossa," Sieppeli änkytti ja vilkuili ympärilleen, ilmeisesti pakoreittiä etsien.
"Tuotapa on hankala uskoa. Yleensä en jätä porttia tänne auki, vaikka hieman huolimaton olenkin," Gustaffsson tuumi hieroen leukaansa, kuin siinä olisi parta. Yht'äkkiä Sieppeli huudahti: "Katso! Lentävälintu!" ja osoitti samalla Gustaffssonin olan yli kohti kattoa. Gustaffsson käännähti yllättyneenä.
"Mutta hei.... eihän linnut osaa lentää..." Gustaffsson sanoi ihmeessään tuijottaen kattoa kuin siellä olisi jokin. Samalla Sieppeli livahti ulos ja juoksi keittiöön ja meni vaihteeksi läppärilleen. Hetken kuluttua huoneen läpi kulki eräs hahmo. Tämä kaveri kulki moonwalkia juoden pirkan sitruunajääteetä hyräillen jotain erehdyttävästi Supermassive Black Holelta kuulostavaa värssyä.
"Iltaa!" Hahmo huikkasi ja jatkoi matkaa huoneen poikki pois jonnekkin Tarvehuoneen uumeniin.
"Huomenia... Sepehän se oli," Sieppeli sanoi hieman hämmentyneenä. Siinä samalla hänen koneensa huudahti tylsällä miesäänellä: "You've got mail!" Sieppeli hätkähti hieman ja avasi nopeasti sähköpostinsa. Viesti oli lyhyt ja ytimekäs. Se oli Natilta ja siinä luki: "Missä miun munat!?". Sieppeli naurahti ja poisti viestin napinpainalluksella. Samalla Sepe moonwalkkasi uudestaan huoneen poikki uuden jääteen kanssa.
"Ompa ilkeää poistaa noinkin hupaisa sähköposti," Sepe sanoi, otti huikan ja hyräili Bad Luck Charmia. Sieppeli oli melko hämmästynyt, sillä oli varma siitä että oli yksin huoneessa. Sitäpaitsi Sepe oli tullut sieltä minne oli juuri äsken mennyt, eli hänen edessään olevasta oviaukosta. Ei siis minkäänlaisia mahdollisuuksia että tämä mystinen kaveri oisi voinut nähdä Natin lähettämän viestin. Mutta tämä on Tarvehuone ja täällä tapahtuu kaikenlaista ihmeellistä.

[ei edistynyt juoni yhtään...]
Raimo
Sepe
Sieni

ViestiKirjoittaja Sieppeli » Su Maalis 29, 2009 6:22

Vielä sinä päivänä Sieppeli istui nurkassaan ja pohti päänsä puhki. Ilta vaihtui yöhön ja silti hän mietti. Mietti mietti ja mietti. Sitten kolmelta hän katsahti kolonsa luukkua vahingossa ja siinä kiilteli kyltti "really, no entry!" Silloin hän pujahti errittäin nopeasti koloonsa, kaivoi Tarvehuoneen kirjautumislomakkeen esiin ja hymyili salakavalasti.

Nat pyöri nurkassaan nälkäisenä. Hän oli löytänyt vain osan munistaan Sieppelin huoneesta, eivätkä ne todellakaan riittäneet hänelle. Oli yö, eikä hän saanut unta. Samperin Sieppeli!
"Hei Nat." Kiero ääni sanoi nurkan toisesta nurkasta. Nat käännähti.
"Sieppeli! Oletko varastamassa lisää omaisuuttani!?" Sieppeli nojasi rennosti seinään ja naurahti.
"Ehkäpä, ehkäpä en. Mutta..." Hänen suulleen kasvoi kieri hymy.
"Olet rikkonut tarvehuoneen sääntöjä!" Hän huudahti ja osoitti Nattia. Jostain kuului pilkkanaurua.
"Mitä!?"
"Olet rikkonut Tarvehuoneen sääntöjä, olet rikkonut netikettiä! Olet tunkeutunut huoneeseeni JA nurkkaani ilman lupaa! Ensiksikin, tänne muuttaessani olen tehnyt sopimuksen ettei kukaan saa missään tapauksessa mennä nurkkaani tai huoneeseeni, edes omalla luvallani. Toisekseen olet mennyt toisen alueelle ilman lupaa ja se on vastoin suomen lakia, koska olen itse ostanut/rakentanut nurkkani ja huoneeni ja se on minun yksityisaluettani, eli rikoit kotirauhaa. Ja voisin jatkaa tätä vielä vaikka kuinka pitkälle, mutta et voi syyttää minua mistään ennekuin olet hankkinut menneisyydessä kotietsintäluvat neljänä kappaleena, kummankin ylläpitäjän luvan ja koska et sitä yksinkertaisesti voi tehdä, joudut rankaistavaksi ja vähintä mitä sinulle voidaan tehdä on antaa bannit tarvehuoneeseen viikoksi!"
"Ei! Ei viikoksi!" Nat kiljui. Sieppeli alkoi nauraa hullunnaurua kun Nat oli samassa ongelmassa missä Sieppeli oli äsken itse. Pahemmassa vain!
"Any happy little thought?"
Sieppeli
Kärpässieni

ViestiKirjoittaja Siilinpiikki » Ma Touko 18, 2009 4:44

"Et voi tehdä sitä!"
"Voinpas -minä olen kultakeiju- pahis!"

Sinä yönä Siilinpiikki heräsi kuivasta unestaan märempään todellisuuteen. Ei kai ollut tullut veteliä?! No ei, (:p) mutta tämän telttan sisään oli syntynyt suo. Nyt Jussi auta! Siili livahti nopeasti teltasta yöunet piloilla.

Kappas, Tarviksen ovi on lukossa... Pitääkö hänen nyt jäädä kylmään? Se siitä ulkoelämästä.
Siili laittoi kannettavan auki ja meni netti -Tarvikseen. Ehkä joku olisi tällä kertaa huutolaatikossa.

[Piti jotain keksiä, kun tämä on nykyjatkiksista potentiaalisin. Pahoittelen hienoa inspiraatio tuulta :p. Käykää huutolaatikossa.]
KuvaKuvaKuvaKuva KuvaKuva
Siilinpiikki
Sieni

Paluu Jatkotarinat